herinstalatie Win XP H.E.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Ik heb naar aanleiding van mijn eerdere vraag(deze) Windows xp Home edition opnieuw geinstaleerd. Dus niet C: geformateerd maar gewoon HER instalatie gedaan.....

Nu heb ik een altijd vraagjes/probleempjes:

1. Ik ben al mijn dingen in mijn documenten kwijt
kan ik die terug krijgen??

2. Alle programma's die ik had geinstaleerd voordat ik win xp opnieuw geinstaleerd had, staan nog wel in program files maar niet meer bij start-> programma's
hoe krijg ik het hier weer terug.

3. Alle programma's staan ook niet bij configuratiescherm -> software. Hoe krijg ik ze daar terug.

4. Als ik de programma's vanuit program files start doen ze het niet. Ze geven vanallerlei foutmeldingen. Veel foutmeldingen gaan zo: Kan dit en dit programma niet openen mogelijk word het probleem verholpen door het programma opnieuw te instaleren....

5. Ik ben ook mijn Desktop instellingen kwijt....:confused: :( Als het kan zou ik die ook wel terug willen.....;)

Iedereen, Ik hoop dat jullie antwoorden weten op een of meerdere vragen......:thumb:

Alvast heeeeeel bedankt:thumb: :thumb: Groetjes vinnie
 
1. Misschien heb je niet helemaal de juiste vraag / vragen gesteld, want als je een complete herinstallatie doet, dan ben je idd. het e.e.a. kwijt, dat had vooraf duidelijk moeten worden gesteld.
2. Programma's installeren onder Windows betekent aanpassing van diverse zaken. Bij een herinstallatie van Windows werken de (Windows) progjes niet meer, ook dat had vooraf duidelijk gesteld kunnen worden. Een oud dosprogramma kan probleemloos blijven werken omdat het zich (bijv.) laat opstarten middels een simpel .exe bestandje en welke opstart ook geen progjes of andere stuurprogramma's aanroept buiten de lokale / bestandsmap zelf.
3. Dat de progjes niet in "software" staan, klopt ook, ze zijn niet geinstalleerd na de herinstallatie, dat zal je dus opnieuw moeten doen.
4. zie onder 3.
5. zie 1 t/m 4.

Samengevat ?

Je zal AL je programma's opnieuw moeten installeren !
 
en misschien nog een tip :

nu je toch in een fase bent beland dat niets meer werkt (behalve Windows) is het leerzaam / handig / grappig / interessant om zelf ook een keer een format te doen en daarna een mooie schone Windows installatie.

Enkele dingen zijn daarbij niet onbelangrijk :

Zorg ervoor dat in het bios van je pc "opstarten vanaf CD" als eerste staat.

Stop de CD van Windows erin, start de machine op en kies vrij snel na de eerste boodschappen voor "opstarten vanaf CD" (er loopt een tijdbalk mee, dus je moet snel beslissen !!!!)

In een van de volgende menu's wordt de mogelijkheid tot format geboden. (Kies overigens voor NTFS indeling i.p.v. FAT-indeling)

Een leerzame installatie toegewenst !
 
Vinnie,

ik zat nog eens wat terug te lezen in deze thread en toen viel mij op dat je best een leuk "monstertje" als pc hebt, alleen..............


als het MIJN pc was kocht ik een geheugenstripje van 256 MB erbij. Als je dat doet, dan zal je zien dat Windows en al je programma's een stukje "soepeler" gaan lopen. Voor de kosten hoef je 't niet te laten.......... ;) :D
 
Geplaatst door gast0225
Vinnie,

ik zat nog eens wat terug te lezen in deze thread en toen viel mij op dat je best een leuk "monstertje" als pc hebt, alleen..............


als het MIJN pc was kocht ik een geheugenstripje van 256 MB erbij. Als je dat doet, dan zal je zien dat Windows en al je programma's een stukje "soepeler" gaan lopen. Voor de kosten hoef je 't niet te laten.......... ;) :D

Hahaha:D ja het is idd wel een leuk systeempje......
Ik zat er al eens vaker over te denken om een geheugen stripje er bij in te doen... ik wou dan eigenlijk direct 1024mb (moet ik nog wel ff w8en tot dat echt veel op de markt is denk ik...... ofnie??;)
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ook hier weer een dualboot is uitgevoerd, dus dat je nu 2x WinXP op je harde schijf hebt staan. Maar dat betekent ook dat je nu een bootmenu krijgt tijdens het opstarten waarin je tussen 2 Windows versies kunt kiezen. En daar hoor in je niet over. Dus...?
En als dat wel het geval is, dan staan al je dokumenten nog ergens op de harde schijf. Dat zou je moeten kunnen vinden door met de Zoek-fuctie te gaan zoeken. Misschien kun je even aangeven of dit inderdaad zo is?
 
JAJA ontzettend bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb ze idd terug gevonden!!
Ik ga nu HD C: formatteren maar voordat ik begin sla ik eerst alles op:D ;) :thumb:

ALLEN BEDANKT VOOR DE HULP!!:thumb: :thumb:
Dit is echt een geweldig forum!:thumb: :thumb:

Groetjes vincent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan