Herinstallatie met Windows 7 cd werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pannakru0

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
Berichten
118
Na heel wat problemen met mijn computer te hebben gehad en niks anders lijkt te werken ben ik van plan om Windows 7 opnieuw te installeren (helemaal clean).

Nou heb ik dat gedaan via windows zelf: Configuratiescherm/systeem en beveiliging/onderhoudscentrum/herstel en dan geavanceerde herstelmethoden.
Daarna heb ik gekozen voor Windows opnieuw installeren. (backup was al gemaakt)

Toen de computer opnieuw opstarte werd er gevraagd of ik de Windows cd nog had. De cd heb ik dus het zou moeten werken. Maar nadat ik hem in mijn pc had gestopt gaf hij de melding dat het geen Originele Windows cd was (naar mijn weten is het wel de originele cd).

Kan iemand mij vertellen waarom hij het niet doet en mij verder helpen met mij probleem?


Gr,
Pannakru0
 
Kennelijk blijven er nog sporen van de "oude" versie over en die gooien misschien roet in het eten...
Nog niet zo heel lang geleden heb ik mijn laatste pc gebouwd en daar een OEM versie van W7 premium op gezet.
De praktijk leert echter dat ik al doende ontdek dat dingen beter/anders moeten en dus installeer ik W7 dan opnieuw...
Dat gaat altijd goed maar ik formatteer de harrdisk ook altijd eerst.
Starten vanaf de DVD en dan de gekende installatie procedure doorlopen.

Ik zie niet in waarom je het anders zou willen (op de door u beschreven manier) als je toch een schone installatie wil?
 
Kan ik de C schijf (waar alles op staat) gewoon in 1 keer formatteren? En heb ik daar een programma voor nodig of zo?
 
Haha dankje dat moet nog wel lukken. Alleen hoe formatteer je de boel van te voren zodat alles van mijn hdd af is?
 
Hoi,
dat wordt door het installatieproces van Win 7 automatisch gedaan!
 
Had de aangepaste installatie gekozen waarna hij windows 7 ging installeren. Alle bestanden stonden er alleen nog op.

Nog een keer van de CD opgestart en de setup goed bekeken. Toen ik kon kiezen waar ik windows wou installeren was er een optie om te formatteren.

Bedankt voor snelle hulp allemaal ;)

Gr,
Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan