herinstallatie SSL-certificaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik heb enige tijd geleden een SSL-certificaat gekocht voor onze te bouwen website. Korte tijd later hebben we de website verplaatst naar een andere server, waardoor ook het certificaat moest worden verplaatst.
Helaas geeft de hoster geen support op extern aangekochte certificaten. Ze verwijzen enkel naar de handleiding: https://www.hostnet.nl/helpdesk/domeinnamen/eigen-ssl-certificaat-installeren-op-webhosting

Na de aanschaf van het SSL-certificaat had ik de beschikking over 4 bestandjes:
DigiCertCA.crt
domeinnaam.crt
domeinnaam.csr
domeinnaam.key

De schermen om het certificaat geven me geen duidelijkheid welke bestanden ik moet waar moet plakken.
Wie kan mij helpen?

Vriendelijke groet,
Guido

Bijlagen

• ssl1.JPG
    ssl1.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 49
  • ssl2.JPG
    ssl2.JPG
    27 KB · Weergaven: 35
  • ssl3.JPG
    ssl3.JPG
    18,2 KB · Weergaven: 39
  • ssl4.jpg
    ssl4.jpg
    12,3 KB · Weergaven: 29
  • ssl5.JPG
    ssl5.JPG
    35,5 KB · Weergaven: 47
  • ssl6.JPG
    ssl6.JPG
    30,7 KB · Weergaven: 45
  • ssl7.JPG
    ssl7.JPG
    18,7 KB · Weergaven: 37
Hebben ze geen Let's Encrypt?
Dat maakt alles makkelijker.

Anders zou ik in deze set-up wizard kiezen voor 'Installeren vanaf bestand'.
Mogelijk kan je deze vier bestanden uploaden, waarna de boel in no-time klaar is.

Laatst bewerkt:
nu eerst en vooral loop niet zomaar met die bestandjes te zwaaien het kan je integeriteit van je (wat je er mee doet)beschadigen)

Ik heb een eigen CA certificaat aangemaakt nu als je een afgeleid hebt moet je dus ook de vervaltijd goed in het oog houden .
Er zijn er veel die blazen met https als het niet nodig is en huilen als hun site uit dienst gaat.

DUS :
LOG ALLES WAT JE DOET IN EEN VERSLAG(plaats in TODO updat certificaat voor vervaldag)

maar het zou éénvoudig moeten zijn

Upload via 'Bestand' je Private Key

Zodra de installatie is afgerond, installeer je via de knop 'CA installeren' het CA-certificaat

eh.....als je die handleiding goed leest staat daar toch precies hoe je het moet doen?

Het staat er niet eens zo moeilijk ;)

Het aangekochte zul je moeten opslaan als een bestand en dan is het appeltje eitje.
Ik neem toch aan dat je de aangekochte hebt opgeslagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan