Herinstallatie: Updates? Welke volgorde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
361
Ik wil mijn PC weer eens opnieuw inrichten: tijd voor Format C:.
Heb ik vaker gedaan.

Probleempje: alle programma CD's bevatten een oorspronkelijke versie van de programma's, dus ZONDER alle updates die ik in de loop der tijd heb gedownload en geïnstalleerd:
+ een hele reeks Windows updates
+ diverse Office 2000 updates
+ Norton Internet Security 2003 updates
+ Direct X
+ Media player
+ beveiligingscatalogi van Internet Explorer

Ik heb hele reeksen mappen met namen als {E9A84D17-E5C1-4890-A557-4460207F6AAF} in de directories C:\WINNT\RegisteredPackages, C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Temp, C:\Program Files\InstallShield Installation Information e.d.

Wat moet ik hiervan in een backup bewaren?

Ik heb sinds kort ADSL, dus dingen opnieuw downloaden is niet (meer) zo'n groot probleem.

Tot slot:
In welke volgorde kan ik het beste alles installeren?
Ik begin uiteraard met Windows 2000.
Moet ik dan eerst updates ophalen en installeren? Dan is internettoegang ook al meteen nodig en dus ook Norton Internet Sequrity.
Ik installeer het Office pakket voor mijn scanner: dan weet die dat er naar een Office programma gescanned moet worden.
Enzovoorts....
Wie weet raad?
Groeten van Loes
 
als je ADSL hebt zie ik geen reden in om nog een backup temaken van je updates. die kun je immers toch snel van internet halen :D

wanneer ik windows opnieuw installeer doe ik het volgende:
- windows (duhh)
- chipset-drivers
- norton geval
- norton updaten
- windows updaten
- rest van zooi installeren
 
Bedankt GreatChampion!

Die "rest van zooi installeren" vind ik nou juist zo lastig!

Hoe zit het met de hardware op USB?

Ik las ook ergens:
U doet er verstandig aan uw ADSL modem te ontkoppelen voordat u Windows installeert. U voorkomt zodoende dat u problemen krijgt met de installatie van uw ADSL account. Ook alle andere (USB) apparaten kunt u beter ontkoppelen.

Groeten
Loes
 
Loes,
Tijdens de installatie zeker los van het internet zijn i.v.m. aantrekken van virussen.

windows 2000 installeren met service pack 4 dan ben je al weer een beetje beveiligd.
Dan je virusscanner installeren en dan mag je verbinding gaan maken met het internet.
Dan kun je windows verder gaan updaten.
dan je software voor de usb apparaten installeren en eventueel updaten.
dan usb apparaten aansluiten.
Nu office gaan installeren en daarna updaten.

Zo nu is je systeem weer redelijk in orde en kun je beginnen met de rest van de software die je er nog op wilt zetten.
 
Hallo Puppie

SP4 heb ik momenteel geïnstalleerd maar kan ik niet terugvinden op mijn harde schijf. Dus opnieuw gedownload: SP4express_nl.exe is maar 584 kb groot.
Vlg de site van MS moet het 610 KB + 15 megabytes zijn. Dan heb ik denk ik alleen een "start" om SP4 op te halen. Moet ik dus wel eerst weer mijn ADSL aan de gang hebben en dus liever ook Norton. Dat was toch niet de bedoeling?

Kortom: ik kom er nog niet helemaal uit.

Zoals al vermeld installeer ik mijn scanner (USB) liever na Office. De scanner ziet dan dat Office er is en kan daar heen scannen.

Loes
 
je moet (kunt) de redistributie versie van sp4 downloaden. dan hoef je de rest niet meer te downloaden tijdens installatie
 
Hallo GreatChampion

Een downloadplek voor die hele SP4 heb ik niet gevonden.
"Redistributie versie" leverde via Google geen hits op en "redistribution version" niets bruikbaars.

Mijn broer heeft nog een CD met die volledige sp: zat ooit bij een computerblad (net als nu sp2 voor winXP bij CID).
Maar ik heb geen XP en niet alle hardware van mijn 4 jaar ude PC is compatible.

Toch bedankt.
Misschien kun je nog een link plaatsen voor andere lezers van dit forum.

Groetjes
Loes
 
Reuze bedankt allemaal.

Ik ga mijn backup lijst afwerken en een dezer dagen aan de herinstallatie beginnen.

Loes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan