Herinstallatie van windows XP, met volledige formatatie van HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khaunshar

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2008
Hallo

Ik heb sinds twee dagen last van een stukje software genaamd antivirus XP 2008.
Ik heb al verschillende programmas geprobeerd, zoals hitman pro, maar dit biedt slechts tijdelijke verlichting.
Er zijn geen herstelpunten beschikbaar.

Ik wil dus mijn C schijf formatteren en een propere installatie van XPpro uitvoeren.
Naar gevonden informatie heb ik geprobeerd dit te doen met de installatie CD, maar ik krijg deze niet werkende bij het opstarten van de computer. Eens aangelogd kan ik de CD wel draaien, maar dan kan ik niet intalleren omdat de schijf in gebruik is door windows. Ook formatteren lukt me niet omdat de schijf in gebruik is.

Ik doe vast iets heel stoms fout, kan iemand me helpen?

Dank bij voorbaat

Allereerst over het programma Antivirus 2008: Ik heb toevallig vorige week hetzelfde probleem gehad. Het betreft een nieuw virus dat zich voor doet als virusscanner. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

Hoe kun je dit programma (virus) verwijderen?

Met de tips op deze site is het mij gelukt om dit programma te verwijderen.

Mocht je alsnog xp opnieuw willen installeren, kijk dan in het bios of er staat ingesteld dat het moet booten vanaf cd

Bedankt voor de reacties, ik zou graag een nieuwe installatie uitvoeren.

De gids zegt dat mijn windows cd automatisch moet werken indien de juiste boot volgorde ingesteld staat, maar dit is niet het geval(het vanzelf spelen), is hier een oplossing voor ?

WELKOM OP HELPMIJ NOG

pc opstarten en(waarschijnlijk) herhaaldelijk delete toetsen
kom je in bios.

zoek naar boot oid.
je cdrom als eerste zetten.

lukt niet, zelfs als ik de HD uitschakel en dus enkel de floppy en CDrom aan laatstaan, vindt hij de cd niet. Vanuit Windows is de CD wel toegankelijk.

Zeer erg bedankt.

Het lijkt alsof de vorige CD niet correct als boot CD is gemaakt, domme stiefvader ^^

:thumb:

bijna, de cd wilt nu booten maar ik krijg een foutmelding,

"TXTSETUP.SIF is corrupt or missing, status 1024"

heb al wat over opgezocht, maar nog geen oplossing..

De CD werkt correct op andere computers.

Ik heb de computer die ik wil herïnstalleren al eens opengevezen en de CDlezer wat afgestoft.. help niets.

Na nog wat ploeteren is het gelukt om via een win98 floppy de fout te omzeilen, ben nu bezig met de installatie.

hopen maar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan