Herinstallatie Windows Xp...Met gevolg wat problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Berichten
182
Hallo allemaal,

Na een nodige herinstallatie zijn er een paar dingen waar ik niet uitkom.

1. Msn Messenger 7.5 kom ik niet meer in. Nogmaals verwijdert en opnieuw geinstalleerd maar hetzelfde probleem. Ik krijg een foutmelding dat vanwege mijn firewall messenger geen verbinding kan maken met de service. Controleer de instellingen van je Firewall...
Dit heb ik gedaan en moet volgens mij goed zijn. Ik gebruik een Firewall van Zonealarm.. Ook heb ik het al geprobeerd met de Firewall uitgeschakeld maar hetzelfde resultaat.

Als ik de functie : Probleem oplossen probeer krijg ik een melding dat de proxy en of firewall instellingen mogelijk verkeerd zijn.
Firewall instellingen moet volgens mij dus goed zijn maar proxy begrijp ik niet helemaal...
Ik kom hier dus niet verder mee...

Tevens heb ik een probleem met internet bankieren met internet explorer... Als ik op de website van de postbank wil inloggen dan krijg ik een fout dat de server niet gevonden kan worden en de pagina dus niet kan worden weergegeven.
Echter heb ik net Firefox gedownload waar ik dus wel in de postbank inlog kom !!!

Dus 1 + 1 = 2 waar ik nu ga denken dat er iets met de instellingen van internet explorer aan de hand is.. Maar ik zou niet weten wat...

Ik heb een internet verbinding via de Livebox dus adsl.

Ook iets anders is me opgevallen wat niet in mijn systeem zit... Ik wou de volgende tweak uitvoeren :

Sneller internetten d.m.v. 'Qos-pakketplanner'

Tip voor Windows XP Professional

Start de Policyeditor door middel van Start / Uitvoeren en tik hier gpedit.msc gevolgd door een Enter. Open in het linkerscherm achtereenvolgens Computerconfiguratie (deze is meestal al open) / Beheersjablonen / Netwerk en klik op Qos-pakketplanner. In het rechterscherm staan nu meerdere opties waaronder De reserveerbare bandbreedte beperken. Dubbelklik hierop en zet een bolletje bij Ingeschakeld. Daarna vult u bij Bandbreedtelimiet een nul in. Deze nul staat voor onbeperkt. Kies vervolgens voor Toepassen. Ga nu via Configuratiescherm naar Netwerkverbindingen en kies voor de internetverbinding waar het om gaat. Kies voor Eigenschappen en kijk op het tabblad Netwerk of Algemeen (afhankelijk van soort verbinding) of de Service Qos-pakketplanner aanwezig is en of er een vinkje bij staat. Is deze niet aanwezig kies dan voor Installeren en selecteer in het volgende scherm Service en kies Toevoegen. Daarna is de Service Qos-pakketplanner uit een lijstje te kiezen en drukt u op OK. Weer even controleren of het vinkje aanwezig is en dan surft u weer sneller dan voorheen.


Na gpedit.msc ingetoetst te hebben en enter gedrukt bestaat 'Qos-pakketplanner' niet !!!
Ik krijg een foutmelding :

De module is niet geinitialiseerd
naam : Groepsbeleid
CLSID:{8FC0B734-A0E1-11D1-A7D3-0000F87571E3}


Echter als als ik in configuratiescherm, eigenschappen, netwerkverbindingen kijk staat 'Qos-pakketplanner' daar wel tussen..

Dus ook hier heb ik een groot vraagteken bij omdat dit voorheen geen problemen gaf en dus nu wel... Ik denk zelf dat dit allemaal met elkaar te maken heeft waardoor ik dus nu problemen heb met msn messenger en beveiligde sites zoals de postbank... Voor de rest kan ik gewoon surfen op het internet maar het werkt nog niet optimaal..

Wie kan me helpen ???

Alvast bedankt...

Patrick
 
andere firewall

Vraagje. Je hebt het over zonealarm maar heb je er wel eens aan gedacht dat ook de windowsfirewall ingeschakeld kan zijn, dze maakt nl deel uit van SP2. Klik eens op je netwerkverbinding met je rechter muis en kies voor status firewall wijzigen. Voor wat betreft je tweede vraag m.b.t de bandbreedte. Ben je wel ingelogd met administratorrechten??
 
Ja dat weet ik.. Ik had al eens gehoord dat 2 firewalls wel eens voor problemen kon zorgen dus de windows firewall heb ik uitgeschakeld....

Ja hoor.. Ik log in als administrator met wachtwoord.. Maar mijn inlog scherm is anders dan ik gewend ben.. Hoe dit kan is mij ook een raadsel...

Note : Ik las dit net ergens op een site :

105 Paspoort account voor bijv. Hotmail of Messenger
Bij de installatie van Windows XP wordt u aangeraden een Paspoort-login aan uw pc te koppelen. Dit heeft als voordeel dat u zich niet meer apart hoeft aan te melden bij diensten die van zo'n Passport gebruik maken (denk aan Hotmail of Messenger).
Uiteraard kunt u die koppeling tussen het Passport en de systeem-login ook verbreken: ga naar de Gebruikersaccounts in het Configuratiescherm en kies uw eigen account.
Klik bij de Verwante taken op "Netwerkwachtwoorden beheren" en verwijder het item met "Passport.Net\*:". Maakt u zich geen zorgen: uw Paspoort-gegevens zelf worden hierdoor niet gewist, alleen de koppeling. Dus handmatig inloggen blijft gewoon mogelijk.


Nu heb ik zelf niet XP geinstalleerd dus ik weet niet of dit is gebeurd ??
Ik heb al geprobeerd om mijn account in te stellen voor gebruik met een .net Passport maar krijg dan weer een foutmelding dat de wizard geen verbinding kan maken met het internet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan