Herinstallatie windows xp pro lukt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmie531

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Berichten
58
ik ben al heel de dag bezig om windows xp te installeren wat normaal een half uurtje is.
ik heb verschillende downloads gedaan en geprobeert, maar ik ben er nu achtergekomen dat het aan de laptop licht want als ik de cd in en andere pc doe kan hij wel installeren.
het enigste wat de laptop doet als ik hem wil installeren is links boven in het scherm geeft hij een streepje aan en die knippert steeds en ongeveer na 5 minuten start hij weer normaal op.

iemand hier die dit probleem kent of mij kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Heeft de laptop bij toeval een sata disc?
Probeer dan in de bios de enhanced mode om te zetten van ahci naar ide, de sata schijf wordt dan gezien als ide schijf.
Xp heeft bij de setup geen sata drivers aan boord.
Verder kan ik meegaan et bericht 2 ivm de afloop van de ondersteuning van xp per 8 april 2014
 
Heeft de laptop bij toeval een sata disc?
Probeer dan in de bios de enhanced mode om te zetten van ahci naar ide, de sata schijf wordt dan gezien als ide schijf.
Xp heeft bij de setup geen sata drivers aan boord.
Verder kan ik meegaan et bericht 2 ivm de afloop van de ondersteuning van xp per 8 april 2014

deze laptop heeft al vaker een herinstallatie gehad dus ik denk dat dat niet het probleem is.

Ten eerste; ik zou aanraden iets anders dan Windows XP te installeren. Binnen enkele maanden wordt XP niet meer ondersteund, dat is een significant beveiligingsrisico (zie bijvoorbeeld http://tweakers.net/nieuws/92780/nederlandse-banken-installeer-geen-illegale-software-update-2.html ). Probeer anders linux (is gratis).

Ik zou het anders met een usb stick proberen (misschien is je cd lade stuk?).

Welk model laptop heb je?

Linux heb ik zelf nog nooit gebruikt dus ik weet niet of dat een idee is.
met usb heb ik al geprobeert dan doet hij precies het zelfde.
de laptop is een acer aspire 9300.
 
Met linux (bijvoorbeeld ubuntu versie) kan je over het algemeen de meeste dingen doen die je met windows ook kan. Voor alles is een eerste keer ;)
 
Dan vermoed ik een error in je harddrive.
Je kan een live cd van ubuntu opstarten zonder die te installeren, die kan je aangeven of er een probleem is met je hd.
Je kan ook de tools gebruiken van hirens boot cd
 
de laptop werkt gewoon dus aan de harddrive zal het niet liggen.
ik wil de laptop gewoon een keer leeg gooien hij is te traag..
 
Ondersteuning van XP gaat er binnenkort af, dus je kan beter een alternatief gebruiken.

Ik vind lubuntu erg fijn werken. Zelfs met 256mb ram werkt het snel en het is niet erg ingewikkeld. ( www.lubuntu.org ).
Het heeft wel iets weg van de interface van XP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan