Herinstallatie XP: mappen wel te openen, maar de bestanden er in niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurf67

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Na een herinstallatie probeerde ik de bestanden die ik vooraf aan de herinstallatie had "veilig" gesteld te openen maar dat lukt niet. Ik heb al van alles geprobeerd t.a.v. rechten: er verschijnt dan een [CREATOR OWNER] en alles wat ik aanvink gaat vanzelf weer uit. Ik heb al contact gezocht met een betaalde online compulp en die kwam ook niet verder dan ikzelf.

Restte mij nog de schijf in kwestie in een andere compu te hangen, maar ook zonder succes (zelfde resultaat).

Is er nog een andere manier om deze bestanden weer te opnenen?

Heb je dit al geprobeerd?

Mogelijk heb je jezelf buitengesloten...
Onder de eerdere installatie aangemaakte documenten kunnen alleen worden geopend door de eigenaar die is ingelogd d.m.v.de eerdere installatie.

Heb je de oude installatie vervangen door een verse installatie dan zegt de "nieuwe" windows versie van de "oude" bestanden dat die niet onder zijn vlag zijn gemaakt en DUS aan iemand anders toebehoren.
Je zult dan "take ownership" (W7) moeten doen om weer toegang te krijgen, of de op de MS beschreven werkwijze moeten volgen met WXP.

Laatst bewerkt:
Ik ben al eigenaar van de mappen en de bestanden die er in zitten, maar kan de mappen wel openen, de bestanden niet. Ik was echter (zag ik nu) nog geen eigenaar van de schijf zelf en heb mijzelf daar eigenaar van gemaakt: systeem meldt dan dat ik geen eigenaar ben met de vraag of ik de rechten wil overnemen o.i.d. Ik klik dan op "ja" en het systeem zie je e.e.a. overzetten.

Nu kan ik echter nog steeds die mappen niet openen.

Verder had ik in mijn openingspost niet gemeld dat er nog een andere "gebruiker" in het systeem zit (zie plaatje): wat kan ik hiermee?
7

Dat de bestandsnamen een groene kleur hebben betekent dat ze gecodeerd zijn (uitleg).
Alleen als je jezelf als beheerder aanmeldt kun je dat wijzigen, dus via de built-in adminaccount.

ok, dat "encrypt" snap ik nu. Het is gelukt deze van de map waarin de bestanden zitten af te halen. Het systeem vraag dan ook of dit toegepast moet worden op de inhoud van de map. Ik heb op "ja" geklikt en alle submappen zijn nu weer zwart van kleur. De bestanden zijn echter nog steeds groen (ik denk dat het groen is, ben kleurenblind) en ik kan ze nog steeds niet openen. Als ik per bestand de encryptie probeer te verwijderen krijg ik de melding dat ik geen toegang heb. Ik ben echter wel eigenaar van de bestanden.

Wat kan ik nu nog doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan