Herinstallatie XP media center 2005

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
1.666
Hallo,

Laatst heb ik een herinstall van windows gedaan. En toen is mijn Data partitie met de letter D, is letter C geworden.

Mijn Systeempartitie is nu dus D en daar ben ik niet aan gewent dus dan klik ik op deze computer altijd op de verkeerde partitie omdat ik er gewoon niet aan kan wennen. (doe het al heel veel jaar andersom)

Maar nou is mijn vraag. Ik wil weer een herinstall gaan doen zodat het weer normaal is maar mijn Data partitie moet wel behouden worden (me muziek). Maar dan vraag ik mijzelf af kan ik dit wel instellen bij de installatie van windows xp media center. Maakt de installatie niet automatisch een partitie naast de behouden partitie aan..

Dan zat ik ook nog te denken dat ik gewoon nog 1 kleine partitie maak waar ik dan tijdelijk mijn muziek opzet. En dan vervolgens die C + D partitie helemaal verwijder/formateer bij de installatie. Dit doe ik pas als het echt niet anders kan.

Of is er nog een andere oplossing?>
 
Hoi !

Geef je C-partitie( met de data) even in schijfbeheer een andere drive-letter, dus een willekeurige behalve D.

Dan: opstarten van de XP_CD, kiezen voor: de D-partitie verwijderen, Windows installeren op de ongepartitioneerde ruimte.

Die zal dan normaliter de C-letter toegewezen krijgen.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Geef je C-partitie( met de data) even in schijfbeheer een andere drive-letter, dus een willekeurige behalve D.

Dan: opstarten van de XP_CD, kiezen voor: de D-partitie verwijderen, Windows installeren op de ongepartitioneerde ruimte.

Die zal dan normaliter de C-letter toegewezen krijgen.

Greetz,

Harry.



Oke, ga het proberen :)
 
Dat kan niet, ik kan C niet wijzigen in een andere letter\\

2000626324782676602_rs.jpg
 
Hoi !

Ja, dat kan, want je boot.ini staat duidelijk wel op de C:\schijf.

Dan moet je toch je tweede voorstel volgen.

Je hebt het tenslotte zelf op je nek gehaald tijdens de vorige installatie.

Dus: Je bestanden kopieeren (naar een externe HDD of een andere PC in je netwerk is natuurlijk het makkelijkst), HDD opnieuw partitioneren en formatteren, en een clean install !

Succes,

Harry.
 
Ik kan toch ook nog een kleine partitie van een paar gb voor me muziek aanmaken in de C vrije ruimte van de C partitie met partition magic?
 
Hoi !

Ja, kan ook, maar waarom moeilijk als het zo makkelijk kan ?

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Ja, kan ook, maar waarom moeilijk als het zo makkelijk kan ?

Greetz,

Harry.

Nou bestanden delen via het netwerk wil niet lukken.. Heb experiabox. --> is hier miss een progje voor?

En ik heb nu geen externe hdd in mijn bezit.
 
Hoi !

Sorry, ik ging er van uit dat je al een thuisnetwerkje had !

Om dat nu eerst weer op te zetten.....

Maak die extra partie maar en installeer XP opnieuw, daarna ben ik je graag weer van dienst om een functionerend netwerkje in te richten !

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Sorry, ik ging er van uit dat je al een thuisnetwerkje had !

Om dat nu eerst weer op te zetten.....

Maak die extra partie maar en installeer XP opnieuw, daarna ben ik je graag weer van dienst om een functionerend netwerkje in te richten !

Greetz,

Harry.

Oke :)

Dat zou fijn zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan