Herinstallatie Xp ...netwerkkaart wordt niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunshine220

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Gisteren heb ik bij mijn zus haar pc geformateerd en XP er opnieuw opgezet. Normaliter werkt internet daarna gewoon, is met een kabel.

Maar helaas netwerkkaart wordt niet herkend. :(

Nu heb ik Everest gedraaid en hier een rapport van alleen weet ik niet wat de netwerkkaart is zodat ik online een driver kan vinden?

Wie kan me leren hoe ik het rapport van Everest moet lezen en de netwerkkaart kan vinden om internet te herstellen? :shocked:

Heb je een merk-pc, zoals b.v. Medion, Acer, Packard Bell, HP, Compaq enz., geef dan merk en type van de pc

Heb je een samengestelde pc, geef dan merk en type van het moederbord

file:///C:/Users/Nanda/Desktop/091022EverestReport.htm

Ik hoop dat je dit kunt zien?
Het is het Everest rapport. En het is een samengestelde pc.

Daar hebben we niks aan.

Kijk in het rapport van Everest wat merk en type van het moederbord zijn

Moederbord:
CPU Type Unknown, 2600 MHz
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 3584 MB
BIOS Type Award (09/21/07)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Moederbordeigenschappen:
Fabrikant ASUSTeK Computer INC.
Product M2N-E
Versie 1.XX
Serienummer 123456789000

Heb je hier iets aan?

Je moet de driver ophalen bij Asus, maar de site daarvan werkt momenteel bijna niet.
Zodra ik de link heb zal ik hem hier posten

Thx!
Ik zou het graag voor elkaar hebben als mijn zus thuis komt. Dan kan ze weer aan de slag.

Voor mijn eigen informatie, ik als vrouw wil het graag zelf doen...baal als een stekker dat ik dit niet voor elkaar krijg.

Plaats je een driver voor het moederbord, is dat het probleem?
En hoe weet je dan welke je moet hebben?

Gr,
Nanda

Na een nieuwe installatie moet je inderdaad de drivers voor je moederbord installeren:

Ga naar deze site:

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

Type helemaal links boven onder Download het model van je moederbord, in jouw geval dus
M2N-E

Klik op Search

Kies de M2N-E

Kies Voor Windows XP

Klik op Search

Klik op de + voor Chipset

Download daar de Nvidia Chipset Driver Package V9.19 for Windows 2000/XP/XP MCE/2003

Na downloaden deze installeren en de pc opnieuw opstarten, dan zou het weer moeten werken

Shoot hij geeft me een direct Run scherm.

Maar ik wil de driver opslaan, op stick en dan naar de pc overzetten. Zit nu vanaf mijn laptop te zoeken.....

Weet jij of ik dit bestand ook kan opslaan of het is alleen maar een autorun?

Ok pc start nu niet meer op.

Ik heb het programma geinstalleerd, en restart computer zoals aangegeven.
Hij start gewoon op, ik zie het XP logo maar dan krijg ik een zwart scherm met de cursor als knipperende underscore in de linkerhoek.

Verder gebeurd er niet niets meer.

Het winrar bestand op stick gezet.
Op de desbetreffende pc unpacked.

De setup gedraaid die in het bestandje zat. Dat van Nvidia alle drivers geinstalleerd en toen het klaar was vroeg hij "restart computer".....gedaan.

Hij start weer op, ik zie het logo van XP de pc draait ook nog. Dan draait de pc niet meer, beeld is zwart en ik zie alleen een cursor knipperen in linker boven hoek.

Dus niets spannends gedaan volgens mij

Zit de USB stick soms nog in de pc?
Denk het wel....

Die eruit halen en dan opnieuw opstarten

Stick er al uitgehaald en al een hard restart gedaan.

Nope geen effect, zelfde beeld.

Heb ook Asus gebeld maar die geven geen telefonische support over onderdelen :evil: alleen per mail. Onhandig.

Ik hoop dat dit op te lossen is en niet dat ik de boel weer moet gaan herinstalleren...:rolleyes:

Heb je met de eerste her-installatie de harddisk geformatteerd?

Ik heb de boel geformateerd, langzame. Normaal XP erop gezet, alles ging prima.
Alleen geen netwerkkaart gevonden .....en dat is heel raar.

Ik ga nu XP weer opnieuw installeren. Heb net in de bios gekeken om Load Default settings aan te zetten maar dat gaf geen resultaat, zelfde zwarte scherm met knipperende cursor.

Als ik straks XP weer draaiend heb zal ik bij apparaatbeheerd kijken of ik wat conflicten kan verwijderen, wellicht dat XP dan nieuwe hardware signaleert en er iets mee doet.

Ik ben anders uitgedacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan