herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

hydrotherion

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Berichten
2
Dit is misschien een stomme vraag maar ik stel het toch omdat ik maar sinds kort een PC hebt.

Op mij mijn PC is XP al geinstalleerd en ik zou graag een schone installatie van XP hebben!! Dus alles van de oude eraf en enkel XP die als nieuw geinstalleerd is! Kan iemand stap voor stap deze process uitleggen? Als je een ADSL lijn hebt is er na de installatie een probleem met de registratie? Dank u voor je moeite een beginnende computeraar te helpen!
 
Je doet een format c: (wel een backup maken van belangrijke onderdelen, want format c: is onomkeerbaar en wist je gehele harde schijf)

Als dit gebeurd is, dan start je je computer opnieuw op d.m.v. de windows xp-cd rom en je stelt in je BIOS in (normaal bij het opstarten op del of F1 drukken) dat hij eerst opstart vanaf de CD-ROM

De CD rom start nu op en dan kan je kiezen of je windows XP wil installeren. Je kan dan ook kiezen welke bestandsindeling je harde schijf krijgt, nl. NTFS, FAT32 of FAT. Bij Win XP kies je best NTFS. Nu formateert hij je schijf in een NTFS indeling. Dan moet je rebooten en terug opstarten via je primaire schijf ( bij mij IDE0).

Dan gaat je installatie voort en dan volg je de instructies.


Als je dit geinstalleerd hebt, kun je in configuratiescherm bij internet opties onder het tabblad verbindingen je proxy gegevens van je provider ingeven (bij LAN instellingen)

Het is al even geleden dat ik nog een complete installatie gedaan heb, maar ik dacht dat ik ongveer goed zat, zoniet corrigeer mij dan maar...
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je advies!

Dus in de bios kan ik gewoon selecteren dat die van de CD rom opstart?
Als ik dus heb gekozen voor NTFS dan moet ik dus gewoon terug opstarten toch? Ik heb een tweede harde schijf kan ik dan mijn belangrijke gegevens dan gewoon daar op plaatsen?
 
Je eerste vraag: Je kan inderdaad kiezen of je met CD ROM wil opstarten, of met je IDE of met een floppy.

Tweede vraag: Als je voor NTFS hebt gekozen en hij heeft de schijf omgezet in NTFS, vraagt de setup het denk ik zelf om opnieuw op te starten.

Derde vraag: Ik heb bij mijn herinstallatie ook al het belangrijke op mijn tweede harde schijf gezet. De tweede schijf wordt automatisch gedetecteerd (dit was bij mij toch het geval) bij een herinstallatie.
 
hoi,

okdan, maar waarom twee keer een format??
gewoon meteen met die cdrom opstarten.. lijkt me een beetje dubbel op.
Groet LenBasic
 
ik denk dat je gelijk hebt :). Naderhand dacht ik er ook al aan.... Wel in de BIOS instellen dat je wil booten vanaf CD-Rom.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan