herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Berichten
381
Hallo,
Heb een poosje XP maar moet deze installeren op een andere, nieuwe PC [ oude gaat weg ].
Ik heb eens gehoord dat dit niet gaat, stopt na 30 dagen of zo.
Wat kan ik verwachten tijdens de installatie ?

Wanneer ik XP op de C schijf zet [ 2 partities ]
hoe groot moet dan de partitie zijn waarop XP geinstalleerd wordt ?

Weet er niet zoveel van want de eerste installatie is door iemand anders gedaan, maar heb wel de originele XP CD.

Alvast bedankt voor de hulp.

Jaap.
 
Even (VOORAF) telefonisch contact opnemen met Microsoft Amsterdam, want idd. een tweede installatie en daarna registratie zal Microsoft NIET accepteren met zoveel verschillen binnen de Hardware.
 
Laatst bewerkt:
ik vergat je andere vraag :

1,5 giga voor XP, maar ik zou persoonlijk een giga of 3 tot 5 aanhouden voor het e.e.a.
 
idd. zeg maar gerust "veel" leesvoer. Nu wil het toeval dat ik het beleid van Microsoft in deze kwestie al kende, vandaar mijn wat bescheiden samenvatting van het leesvoer om te "bellen met Microsoft" ;)
 
inderdaad veel leesvoer ik weet het en inderdaad even bellen en het word je uitgelegd:thumb:
 
Heb ik het goed begrepen dat het formatteren & partities aanmaken tijdens het installeren van XP geregeld wordt ?

Jaap.
 
M.b.t. het formateren weet ik idd. zeker dat het tijdens de opstart geregeld kan worden, partities weet ik niet zeker.

Pas wel op: tijdens de allereerste seconden wordt aan je gevraagd of je wilt opstarten vanaf HDD of CD, kies daar uiteraard voor CD !

Pas wel op2 : die optie is slechts kort in beeld (een tijdbalkje van zeer beperkte duur loopt mee........)
 
Partities maken kan ook, kom je vanzelf tegen in de setup.

Edit: Vanzelf gaat het dus niet, als je meerdere partities wil maken, zul je dit moeten aangeven in de setup, maar dat komt vanzelf als je gaat installeren en de partitie moet kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan