Herinstallatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

MBraams57

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Ik heb onlangs mijn harde schijf geformateerd en wilde XP opnieuw installeren. Ik had een een CD met XP van een vriend gehad, waarop meteen SP2 update voor XP stond,. Ik dacht deze dus even te installeren. Halverwege werd de installatie afgebroken. Ik dacht dan probeer ik het nog een keer. Vanaf dat moment lukte het niet meer om XP op mijn SATA harde schijf te krijgen. De schijf kon niet meer gepartitioneerd worden en XP niet worden geinstalleerd. Heb een nieuwe SATA schijf er ingezet maar ook deze wordt niet herkend. Is uiteraad zeer vervelend.
Inmiddels heb ik een gewone PATA schijf er ingebouwd en hier een redelijk XP schijf van gemaakt, maar ook nu zitten er een aantal gebreken in mijn systeem, welke ik niet kan verhelpen. Regelmatig wordt mijn webbrowser afgesloten middels de medelingen dat er een fout is opgetreden en dat daarom de browser wordt afgesloten. Is zeer irritant vooral als je wat zaken voor je werk op de PC moet doen en dus niet kan opslaan. Inmiddels heeft dit afsluit probleem zicch ook uitegbreid naar andere programma´s.

Ik heb inmiddels geprobeerd de SATA schijven via een USB ingang te bereiken maar deze herkend het systeem gewoonweg niet.

Mijn configuratie is de volgende :
ASUS P5W DH Deluxe motherboard, 4GB intern geheugen 677, Nvidia GeForce 8800GT, Intel Core2Duo 3.00 GHz, Soundblaster X-Fi kaart.

Mijn vraag is dus hoe kan ik een goed, stabiel systeem creeren met mijn twee SATA schijven.

Groeten,
MBraams57

Heel simpel, door de SATA drivers voor het moederbord te downloaden bij Asus en vervolgens deze op diskette te zetten en tijdens de opstart van de CD rom van XP op F6 drukken. Nu stopt de installatie van XP tijdelijk en wordt om de SATA drviers gevraagd. En die heb je vervolgens netjes op die diskette staan.

Als je nog de originele moederbord CD hebt (en die heb je natuurlijk nog, want wie gooit nu de meegeleverde moederobrd driver CD weg............... ) kun je ook die starten en vervolgens met een van de opties uit het menu een SATA driverdiskette maken.

Installatie SATA drivers

Bedankt Pasja voor de oplossing van mijn probleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan