herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Berichten
345
hallo,
ik heb een 2e pc waar ik xp pro op wil installeren.
Ik doe de cd erin en hij boot ook vanaf de cd, dan kom je bij al die schermen dat je op F8 moet drukken en een partitie moet maken, en daarnaa dus formatteren als ntfs. Hierna gaat hij nog wat kopieren en dan start de pc opnieuw op om dus xp te gaan installeren. Maar als hij opnieuw opstart dan gaat hij dus opnieuw booten van de cd en begint de installatie weer van voor af aan en gaat hij niet door met installeren. Je krijgt dus niet dat schermpje waar je kan zien hoelang het nog duurt, en waar je de tijd instellingen etc moet instellen maar hij boot gewoon opnieuw de CD.

hoe kan ik zorgen dat ik wel xp erop krijg zonder dat hij opnieuw vanaf de cd boot?

greetz
 
waarom F8 ??
gewoon cd erin
computer aanzetten
en druk op een toets om te starten vanaf cd...
dat doe je en dan goed lezen.....niks F8.
 
Hoi,

Blijft er misschien een knop op je toetsenbord hangen?

Modag
 
waarom F8 ??
gewoon cd erin
computer aanzetten
en druk op een toets om te starten vanaf cd...
dat doe je en dan goed lezen.....niks F8.

Volgens mij wordt er wel gevraagd voor f 8 in te drukken als je de licentie of zoiets hebt gelezen.

Modag
 
Precies! Tijdens het opstarten van de installatie moet je echt F8 intoetsen om accoord te gaan met de licentie-voorwaarden.
 
jep je moet op F8 drukken als je de gebruikersvoorwaarde wilt accepteren, voordat je naar het scherm gaat om de installatie een partitie aan te wijzen...

Nadat ik alle stappen heb gevolgd gaat hij dus opnieuw opstarten, en dan krijg ik dus het schermpje weer van : de hardwareconfiguratie word gecontroleerd:S:S
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Maar andwoord op je eerste vraag het lijkt of er een toets blijft hangen omdat hij weer opniew wil gaan opstarten van cd.

Modag
 
Wat voor Windows CD is dat precies die je gebruikt?
 
Hoi,

Maar andwoord op je eerste vraag het lijkt of er een toets blijft hangen omdat hij weer opniew wil gaan opstarten van cd.

Modag

nou kijk,
hij gaat dus opnieuw opstarten, dan krijg je een scherm dat hij geheugen check en de ide dingen gaat controleren en opzoeken, en gelijk daarnaa gaat hij alweer booten van de cd:S en krijg je NIET het schermpje van druk op een toets om van de cd op te starten of zoiets..

greetz
 
Niet toevallig een wel legale en officiele CD, maar dan een UPGRADE of OEM versie??
 
Hoort die XP cd soms eigenlijk bij j andere computer, staat deze XP al op een ander systeem geinstalleerd?
 
Hoort die XP cd soms eigenlijk bij j andere computer, staat deze XP al op een ander systeem geinstalleerd?


nej, maar dat heeft ja niks te maken met wat voor soort cd het is. Hij boot gewoon opnieuw die xp installatie wat hij dus niet moet doen, hij moet gewoon verder gaan met installeren....

greetz

ps. Bootdivice is: first boot: Harddisc, second boot: CD
 
Laatst bewerkt:
nou kijk,
hij gaat dus opnieuw opstarten, dan krijg je een scherm dat hij geheugen check en de ide dingen gaat controleren en opzoeken, en gelijk daarnaa gaat hij alweer booten van de cd:S en krijg je NIET het schermpje van druk op een toets om van de cd op te starten of zoiets..

greetz

Daarom denk ik dat er misschien een knop blijft hangen.
Ik zi t gewoon wat mee te denken hoor

Modag
 
Dat heeft dus WEL te maken met welke XP cd je hebt!

Wanneer het een XP cd is, die bij je andere computer hoort en daarop geinstalleerd is (een oem), dan kun je die niet nogmaals installeren op een andere pc, dat zit in de CD ingebakken
 
oke,

maargoed. Waneer ik de pc opstart dan krijg ik NIET het schermpje van: Druk op een toets om vanaf de cd op te starten. Ik krijg een scherm van Boot from cd

greetz
 
Laatste keer dat ik het vraag: hoort die xp cd bij die andere computer en staat die daar op geinstalleerd ook?
 
Laatste keer dat ik het vraag: hoort die xp cd bij die andere computer en staat die daar op geinstalleerd ook?

De xp die ik nu gebruik en probeer te herinstalleren heeft al eerder op die computer gestaan waar ik hem nu ook op installeer...

greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan