Herinstalleren Acer Aspire

• Onderwerp starter Onderwerp starter G@itP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

G@itP

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
Hallo,

Ik heb sinds een jaar of 2 een Acer Aspire, de harde schijf indeling is gewoon 1 harde schijf, fat32.

Als ik nu met PM8 een extra logische schijf aanmaak, en daar al mijn data opzet heb ik in principe een back-up van al mijn data.

Nu is de lap-top toe aan een grote schoonmaakbeurt (spyware e.d.). Is het mogelijk dat ik via de recovery cd van Acer de lap-top weer in oorspronkelijke staat terugbreng, zonder de logische schijf te wissen.

Met andere woorden indien ik de recovery draai, verwijderd deze dan ook de logische schijf?

Alvast bedankt!

Dit hangt helemaal af van het soort recovery cd-rom.
Bij de ene wordt wel de hele schijf gewist bij de ander niet.
Wil je zeker je data behouden, kijk dan of je hem niet ff op een netwerk kunt zetten of brand je data op cd.

Ik heb zelf drie acer laptops wel van het type travelmate maar....
Als je de recovery cd van acer gebruikt dan wordt alles weer terug gezet naar de instellingen die er vanaf het eerste moment opstonden.
Dus alles wordt gewist en andere schijven verdwijnen.

Ik ben in het bezit van een Acer Travelmate 430, hierbij zit ook een recover cd ( 1 instal / recover + 6 instal cd's XP in 3 talen )

Ik heb al een recover gedaan, en deze heeft mijn zelf bijgemaakte partitie gewoon laten staan.
Hij installeerd alleen op de C: partitie.
Hopelijk heb je iets aan deze info.

groetjes speedtouch

Als je de recovery gebruikt blijft de D; partitie staan bij Acer.
Enkel bij de eerste installatie staan de XP versies in verschilende talen op de D: partitie.
Als je dan je taal selectie maakt kopieërd hij de benodigde images en delete de overige op de D partitie.
Maar de recovery wist enkel de C: en zet de image terug

Ik heb zelf drie acer laptops wel van het type travelmate maar....
Als je de recovery cd van acer gebruikt dan wordt alles weer terug gezet naar de instellingen die er vanaf het eerste moment opstonden.
Dus alles wordt gewist en andere schijven verdwijnen.

Deze ervaring deel ik niet, Acer levert de laptops (d8 ik) standaard met 2 partities.

Acer levert zijn laptop's wel met 3 partitie's
De eerste is een verborgen partitie en is een EISA partitie, de 2de is de c: partitie en de derde is de D partitie met DATA.
Op de data staan de images als je hem aankoopt. Na installatie worden op de data partitie de gegevens verwijdert.
Daarna kan je via E-recovery management de eerste partitie op dvd/cd zetten in geval van nood.
Niet het beste systeem geef ik toe, ze hadden beter een 1 of 2 dvd's meegeleverd. Maar het is nu eenmaal zo. Als je de handleiding zou lezen dan weet je het, maar dat doet men als men al in de problemen zit en dan is het telaat.
Commercieel gezien is dat goed voor Acer want dit valt niet onder garantie.

Blij verrast

Ik was blij verrast om te zien dat deze oude discussie weer opnieuw leven in is geblazen. De oorsrponkelijke discussie speelde namelijk in 2004.
De betreffende Acer is inmiddels al twee maal van eigenaar verwisseld.

Blijkbaar is de acer policy in de tussentijd veranderd en worden ze nu met meerdere partities geleverd.

Acer levert zijn laptop's wel met 3 partitie's
De eerste is een verborgen partitie en is een EISA partitie, de 2de is de c: partitie en de derde is de D partitie met DATA.
Op de data staan de images als je hem aankoopt. Na installatie worden op de data partitie de gegevens verwijdert.
Daarna kan je via E-recovery management de eerste partitie op dvd/cd zetten in geval van nood.
Niet het beste systeem geef ik toe, ze hadden beter een 1 of 2 dvd's meegeleverd. Maar het is nu eenmaal zo. Als je de handleiding zou lezen dan weet je het, maar dat doet men als men al in de problemen zit en dan is het telaat.
Commercieel gezien is dat goed voor Acer want dit valt niet onder garantie.

Klopt helemaal hoor!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan