herinstalleren norton AV 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spring

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Hallo,

bij de live-update van norton anti-virus 2003 gaat er iets niet goed.
Updates van NAV Professional Ed. kunnen niet gevonden worden omdat de weg daar naartoe "corrupted" is.
De helpinformatie adviseerde om te herinstalleren.
Heeft iemand dit ook gehad en misschien een (andere) oplossing gevonden?

Ik ben hier niet zo mee bekend, misschien kan iemand me zeggen hoe herinstalleren werkt?
Ik begreep dat je dan eerst alles eraf moet halen, maar waar haal ik de nieuwe install dan vandaan?

Dank alvast.

Welkom op Helpmij!

Heb je geen cdrom van Norton dan?

Als je die wel hebt, moet je via start, configuratiescherm, software zoeken naar norton Antivirus, dan op verwijderen klikken.

Daarna het programma rnav.exe draaien om de gegevens ook uit het register te halen.ftp://ftp.symantec.com/misc/consumer/Rnav2003.exe

Daarna met de cdrom weer Norton Antivirus installeren.

Laatst bewerkt:
Dat zal het zijn, die heb ik inderdaad niet, m'n computer was tweedehands.
Is het zonder cd-rom wel mogelijk om het abonnement te laten verlengen?
Of heeft ook dat niet zoveel zin als er al een fout in zit?

Als er een fout in zit lijkt mij dat verlengen geen zin heeft. De persoon van wie je hem gekocht heeft zal hem de cd wel hebben.

Is het een bekende van je?

Anders kun je zelf een abonnement nemen van Norton, of een keuze maken uit de gratis virusscanners.

Dank voor je snelle reactie,
nee, geen bekende helaas.
Heb al wat rondgekeken bij de gratis versies en kreeg de indruk dat AVG als beste eruit komt.
Klopt dat?

Ik gebruik hem zelf niet, maar ik heb van velen op helpmij gelezen dat die inderdaad best goed is.

Als je die wilt installeren zal Norton er toch afmoeten. 2 virusscanner op 1 pc geeft over het algemeen nog meer problemen.

Graag gedaan en succes:thumb:

Mocht er iets toch niet helemaal lukken, dan kom je gewoon weer terug.:)

Ik heb nog even zitten lezen op Helpmij. Avast! schijnt ook heel goed te zijn en ook Nederlands. Veel updates!

Als je nog niet zover was, of wilt kiezen, dan kun je hem hier downloaden http://www.avast.com/i_idt_1016.html (onderaan Dutch kiezen)

Ik besloot om eerst nog even verder te kijken en intussen de trialversie van NOD32 te gebruiken, dank voor de tip.
Nog een vraagje:
Via het conf. scherm heb ik Norton verwijderd + Live-update en nog iets van Symantic. Toen heb ik handmatig verwijderd wat er nog stond in de program-files, en het programmaatje gebruikt waarvan je de link neerzette.
Dit leek me afdoende.

Toch loopt NOD niet helemaal goed en ik vraag me af of dat nog iets met Norton te maken zou kunnen hebben.
Er kwam: pagefile.sys-error-opening acces denied (4)
en: hiberfil.sys-error-opening acc. denied (4)
Deze zouden niet geopend kunnen worden omdat ze door iets anders in gebruik zijn, maar ik had verder alles uitstaan...
En ondanks dat ik de hele harddrive selecteerde scande hij uit zichzelf maar zo'n 2000 files.
Is dit wel oke?

Heb je na het verwijderen van Norton wel opnieuw opgestart? Dat is wel noodzakelijk omdat er daarna weer een schoon register (zonder Norton) geladen wordt.

Misschien ben je daarna van je foutmeldingen af. 2000 is veeeel te weinig. Daar klopt ook iets niet.

Het kan ook zijn dat je iets teveel hebt verwijderd. In pincipe is alleen Norton Antivirus verwijderen via software (configuratiescherm) voldoende met daarna het programma rnav.exe

Voor de rest hoef je helemaal niets handmatig te verwijderen.

Ja, ik heb meerdere keren tussen de onderdelen door opnieuw opgestart.
Andere dingen werken wel goed.
Wel gek, ik heb ook alle standaardsettings in NOD gewoon laten staan...

Dan misschien toch iets teveel verwijderd. Als je xp hebt kun je misschien een herstelpunt terugzetten van voor het verwijderen van Norton zodat je hetop de manier zoals ik hierboven heb beschreven nog een keer kunt proberen.

En: Wat ik handmatig verwijderde had wel met Norton te maken, Maar het was een onderdeel dat ik nog niet gezien had via het configuratiescherm.
Toen ik daarna ook daar het verwijderde (volgens mij was het iets met reg.) kwam het bericht dat het waarschijnlijk al verwijderd was.
Toen heb ik geloof ik opnieuw op verwijderen (of oke gedrukt, dat weet ik niet precies meer) en was het verdwenen.
Kan dit ook voor gekke dingen gezorgd hebben?

Als je dingen verwijdert waar je niet zeker van ben kan dit inderdaad voor problemen zorgen.

Als ik dat herstelpunt ga maken, moet ik dan eerst NOD verwijderen of hoeft dat niet?

Ben even de weg kwijt.
Ik heb systeemherstel uitgevoerd en voor de zekerheid eerst NOD verwijderd.
Norton kwam weer terug, echter met het bericht dat er een unauthorized iets binnen was gekomen (misschien dat extra programmaatje om norton te verwijderen?), en de boodschap alle onderdelen onmiddellijk te verwijderen en opnieuw te installeren.
Ik heb zo wel kunnen zien wat ik precies verwijderd had, dat was: Norton AV 2003, Live-update 2.0 (symentec) en Live Reg (Symentec).
Klopt het wel dat je die laatste twee moet laten staan, want die horen daar toch bij? Of heb ik het mis?
Ik heb toen systeemherstel weer ongedaan gemaakt, om eerst zeker te weten wat ik moet verwijderen, maar de verandering pakt-ie niet.
Norton staat er nu dus nog op met dit bericht.
Ik moet Norton dus opnieuw verwijderen. Welke van de drie kan ik nu het beste verwijderen?

Ben ook even weggeweest:D

Alleen in configuratiescherm, software Norton Antivirus verwijderen (heeft als het goed is een geel vierkant icoontje)Via die uninstall verwijdert hij precies wat er verwijderd moet worden.
Daarna het programma rnav.exe en dat zou voldoende moeten zijn.

Zo doe ik het altijd (en ook bij anderen) en het is nog nooit fout gegaan.

het lijkt nog niet opgelost.
Heb nu alleen Norton verwijderd en het extra programmaatje gebruikt, vervolgens AVG geinstalleerd.
Deze scant meer, maar houdt er na 3/4 van het schijfvolume mee op, zonder verdere opgaaf van reden.
In elk geval bedankt voor het meedenken.
Mocht ik een oplossing vinden, dan laat ik dat nog weten.

Het is opgelost, nadat ik met de zoeker alles van norton en symantec verwijderd heb (ook in het register) liep verder alles prima.
Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan