Herinstalleren Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Apuke

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2012
Goeiemorgen,

Mijn zoon heeft een ASUS laptop met Win 7 daar in pre- install op geplaatst, we zouden dringend een herinstallatie van Win 7 moeten doen (dus van scratch herbeginnen), maar ik heb dus geen door de fabrikant bijgeleverde schijf ?
Als ik via het configuratiescherm ga, en via geavanceerde herstelmethode tracht, vraagt ie steeds om een disk, terwijl ik vermoed dat de installatiebestanden gewoon op de harde schijf staan?
En met de gemaakte herstelschijf krijg ik geen optie om een volledige herinstallatie te doen?

Weet iemand hier op het antwoord?

Mvg,

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl,

je zal ergens een win7 cd-rom moeten vinden van de zelfde versie en daarmee installeren en dan kan je de code onderop het notebook gebruiken om te activeren. is eventueel wel te vinden op het net.;)

Hoi Modag, en alvast bedankt voor het snelle antwoord...

Ergens begrijp ik het wel niet zo goed, een PC aankopen met Windows 7 in pre- install, dan heb je toch een legale versie?
En dan moet er toch ook een mogelijkheid zijn vanaf de harde schijf een herinstallatie uit te voeren?

Apu

Hoi,

Wat gebeurt er als Je tijdens het opstarten F9 drukt dan zou je moeten kunnen uitvoeren zoals in bijlage aangegeven wordt.

Bijlagen

• Asus.PNG
    Asus.PNG
    78,8 KB · Weergaven: 86
Dan krijg ik de keuze om ofwel Windows 7 op te starten of om een memory diagnostic te doen...

Apu

Hoi,

Dan ben ik toch bang dat je mijn eerste optie moet doen

Alvast bedankt voor de moeite Modag, ik zal maar op zoek gaan...:)

Prettige jaarwisseling gewenst!

Hoi,

Succes
En nog natuurlijk prettige jaarwisseling gewenst.

Ps .volgens mij als ik me goed herinner is deze toegestaan

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Asus pc met Windows 7 Pre install en ik heb een herstel dvd gemaakt en de computer opnieuw gestart vanaf die dvd en er startte een recovery programma en zo heb ik mijn Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Dus ik zou zeggen een herstel dvd maken en die gebruiken en dan heb je een nieuwe Windows 7. Ik heb tijdens het opstarten F9 gedrukt en dan die herstel dvd geselecteerd, en klaar is kees.

PS: Prettige Feesten!

In start alle programma's vind je een map Asus.
Daarin ook een handleiding.
Raadpleeg die.
Dan zie je de vermeld welke opstarttoets je moet indrukken om terug naar de fabrieksstatus te gaan.

Bovendien staat er beswchreven hoe je een recovery op dvd brand ( meestal een dvd of 4/5 nodig).
Kortom lees eerst eens wat je in huis hebt.

Ook kan je handleiding op de website van Asus vnden.

Ik ga er vanuit dat je de recoverypartitie ( verborgen) intact hebt gehouden.

@zoefff,

Dat laatste denk ik niet gezien met F9 de recovery zou gestart moeten kunnen worden.

Goeiemorgen en allereerst een fijn 2013 toegewenst aan allen...

Ik heb jullie raadgevingen allemaal in acht genomen, en blijkt dat er geen herstelpartitie bestaat.
Wel heb ik al een ISO Windows 7 NL uitgepakt en op DVD gebrand, wat ik eigenlijk liefst zou doen is de ganse schijf formateren en met het ISO bestand opnieuw beginnen (code Win staat onderaan notebook)

Is dit een optie en zo ja, hoe begin ik daar aan?

Groetjes,
Apu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan