herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenlacroix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2004
Beste

Ik gebruik windows 98 en als ik de computer opstart komt er op dat windows een bepaald bestand niet vindt en dat ik windows opnieuw moet installeren. Ik heb dat dus geprobeerd met opstartdiskette en installatiecdrom maar ik weet niet hoe ik dit precies moet doen. Misschien kunnen jullie mij helpen.

KOen:thumb:

Welkom op Helpmij!

Wil je hier de exacte melding plaatsen? Misschien dat opnieuw installeren helemaal niet nodig is.

Laatst bewerkt:
het bericht zegt dat een bepaald bestand (dll) niet aanwezig is en ze ze zeggen zelf dat ik moet opnieuw installeren.

Ok.

Zorg dat de pc als eerste opstart van de A-drive (in het bios bootvolgorde veranderen)

Dan start je op met de opstartflop en je geeft het commando format c:

Als je schijf schoon is ga je naar de cdrom toe bv D of E dmv het commando d: [enter]

Dan tik je cd win98 [enter] en dan setup

Laatst bewerkt:
Tanja1968 vraagt om de exacte foutmelding.
En wie zijn "ze".

Ondertussen zie ik dat Tanja1968 je al een antwoord heeft gegeven.
Maar een ontbrekende dll file hoeft nog niet te betekenen dat je opnieuw moet installeren.

Welke dll mis je dan.

Kan ik mijn bios wel veranderen als mijn computer nog niet volledig kan opstarten

Geplaatst door koenlacroix
Kan ik mijn bios wel veranderen als mijn computer nog niet volledig kan opstarten
Ja dat kan...

Je bios staat los van je Windows

als je pc dll bestanden mist om op te kunnen starten moet je idd veelal opnieuw installeren, je start je pc op met je opstartdiskette en je windows cdrom in je pc. je kiest dan in windows 98 voor Format c:/s en vervolgens klik je een paar keer op yes. als hij klaar is kun je beginnen met installeren dit doe je door setup in te voeren, meestal is je cdrom e dus dan wordt het E:setup

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan