herkend dvd brander niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

berehap

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2005
hallo,

ik heb sinds december afgelopen jaar dus een eigen pc, nu heb ik dus een keer een andere hdd erbij aangesloten voor bestanden overzetten. en nu kom ik tot de ontdekking dat mijn pc de dvd brander niet meer herkend, hoe kan dit? hij heeft altijd goed gewerkt, maar hij herkend hem nu niet meer, maar hij is wel goed aangesloten enzo verder....
Waar kan dit aan liggen..??

alvast bedankt :)

Kun je even duidelijk uitleggen hoe je alles hebt aangesloten en of je master slave opstelling hebt.
Voor de duidelijkheid, Harddisk als master
DVD Speler als master en brander als slave deze zijn dus op de zelfde flat kabel aangesloten

ik heb verder geen jumpers o.i.d gewijzigd...alle kabels zijn goed aangesloten, als ik cd erin doe laad hij alleen niet...je hoort hem wel....alleen verder doet ie niks...en hij was verder aldoor goed....

Verwijder de Speler eens in Apparaatbeheer en start dan nieuw op

berehap zei:
ik heb verder geen jumpers o.i.d gewijzigd...alle kabels zijn goed aangesloten, als ik cd erin doe laad hij alleen niet...je hoort hem wel....alleen verder doet ie niks...en hij was verder aldoor goed....

Je hebt vermoedelijk je jumper instelling niet goed.
Normaal is deze als volgd:
Als je geen SATA schijf hebt gemonteerd.
Harddisk op je moederbord aangesloten op IDE 0 ingesteld als master en eventuele tweede harddosk als slave.
CD/DVD drive op je moederbord aangesloten op IDE 1 ingesteld als master en eventuele cd/dvd brander als slave.

Master slave instelling kun je veranderen door de jumers te verplaatsen die achter op de drive zitten.

zie bijgesloten bestand

Bijlagen

hij was blijkbaar nog wel goed....maar stond er niet meer tussen, heb em opnieuw ingesteld... iedereen bednakt voor de hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan