Herkend geen harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

messonic

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
hallo,

Als ik windows xp wil instaleren en alles is geladen en je komt voor de keuzen te staan een partitie te kiezen staat er helemaal niks in het vak ? Hij ziet geen harddisk.

Maar windows xp staat er al op, als ik mijn pc gewoon op start doet hij het gewoon en heb ik gewoon windows xp.

Ik heb windows xp al vaker opnieuw geinstaleerd zonder problemen.
Maar nu lukt het dus niet meer.

Als ik er met ms-dos probeer in te komen ziet hij mijn schijf ook niet.:confused:

Laatst bewerkt:
Heb ik ook last van.
Als het een ata schijf is, moet je je driver instaleren.
Maar het blijft inderdaad vreemd dat het vroeger wel op jou manier ging. Of heb je je harde schijf misschien vervangen?

Heb ik ook last van.
Als het een ata schijf is, moet je je driver instaleren.
Maar het blijft inderdaad vreemd dat het vroeger wel op jou manier ging. Of heb je je harde schijf misschien vervangen?

Jah drivers zijn geinstaleerd als het goed is. Heb ze zelfs nog eens opnieuw geinstaleerd.

nee mijn schijf is niet vervangen. Heb de kast ook niet open gemaakt ofzoiets.

Het is vooral raar dat hij wel gewoon opstart vanaf de harddisk :S en in de bios word hij ook gewoon aangegeven. :(

Als het om een SATA schijf gaat en een Intel, nieuwere Via of nVidia controller, dient deze op enhanced te staan in de bios, heb je die misschien gereset?

Als het om een oudere Via, nVidia of 3e party controller onboard of PCI gaat, dien je daar d.m.v. F6 en de flop met de drivers ervoor eerst te gebruiken, de windows installatie ziet die wel, de drivers zijn dan wel geladen, maar via de XP cd niet.

En voor ATA schijven heb je ze alleen nodig als het om PCI of onboard 3e party controller gaat.

Als het om een SATA schijf gaat en een Intel, nieuwere Via of nVidia controller, dient deze op enhanced te staan in de bios, heb je die misschien gereset?

Als het om een oudere Via, nVidia of 3e party controller onboard of PCI gaat, dien je daar d.m.v. F6 en de flop met de drivers ervoor eerst te gebruiken, de windows installatie ziet die wel, de drivers zijn dan wel geladen, maar via de XP cd niet.

En voor ATA schijven heb je ze alleen nodig als het om PCI of onboard 3e party controller gaat.

Nee ik heb niet zo'n controller.

Ik heb een redelijke nieuwe pc:

Processor
Type: Intel Pentium 4 531 / 3 GHz

64-bit Computer: Ja

Aantal geïnstalleerd: 1

Max. aantal ondersteund: 1

Hoofdfuncties processor: Hyper-Threading Technology, Intel Extended Memory 64 Technology, Intel Execute Disable Bit

Cachegeheugen
Type: L2 Cache

Grootte geïnstalleerd: 1 MB

Cache per processor: 1 MB

Moederbord
Chipsettype: Intel 945P Express

Snelheid gegevensbus: 800 MHz

Ram
Grootte geïnstalleerd: 1024 MB / 4 GB (max.)

Technologie: DDR II SDRAM

Geheugensnelheid: 400 MHz

Voldoet aan de geheugenspecificatie-norm: PC2-3200

Model: DIMM 240-pins

Voorzieningen: Twee DDR-kanalen

Controller voor opslag
Type: 1 x Serial ATA - geïntegreerd

Interfacetype controller: Serial ATA-300

Storage controller (2e)
Type: 1 x IDE - geïntegreerd

Interfacetype controller: ATA-100

Aantal kanalen: 1

Opslag
Harde schijf: 1 x Maxtor 6V160E0, 160GB, SATA, 3.0Gb- Serial ATA-150 - 7200 tpm

Prachtige lijst:love: , maare al in de bios gekeken of daar alles goed staat?

Is het misschien een Asrock moederbord? zo je welk type, zo nee welke is het dan?

Prachtige lijst:love: , maare al in de bios gekeken of daar alles goed staat?

Is het misschien een Asrock moederbord? zo je welk type, zo nee welke is het dan?

;) uhm ik heb mijn bios geupdate, maar geen verschil. En ik heb een reset gedaan.
maar dat heeft ook niet geholpen.

Laten we het zo zeggen hij geeft aan een Dell moederbord:
met Chipsettype: Intel 945P Express

Als het om een SATA schijf gaat en een Intel, nieuwere Via of nVidia controller, dient deze op enhanced te staan in de bios

Je hebt er geen flop voor nodig, SATA schijven kun je zonder aan een Intel controller hangen.

Maare, als het niet wil, gebruik deze ervoor, dubbelklik het bestand met een geformateerde flop in de floppy drive, laat die flop erin start de XP cd, trommel op F6, laad de driver met E, en de tweede keer enter.

Je hebt er geen flop voor nodig, SATA schijven kun je zonder aan een Intel controller hangen.

Maare, als het niet wil, gebruik deze ervoor, dubbelklik het bestand met een geformateerde flop in de floppy drive, laat die flop erin start de XP cd, trommel op F6, laad de driver met E, en de tweede keer enter.

Werkt niet :( ik heb er nog steeds niks staan :s

Wat werkt niet?:rolleyes:

En wat kan er bij jou niet staan?:D

:p alles werkt laden en het floppy ook.
Maar weer op het moment dat ik voor de keuze kom te
staan op welke schijf ik het wil instaleren staat er niks.

Waar ik trouwens mee probeer te instaleren is een slipstream ( windows home + sp2 )
Want alleen windows home geeft hij blauw scherm met fout pci.sys na dat hij alle drivers geladen heeft.

Als ik bij de slipstream gewoon op enter druk terwijl er niks staat krijg ik ook blauw scherm alleen dan zonder fout vermelding.

Die pc heeft echt de ..... :shocked:

Zou toch maar eens de bios induiken, die schijf moet wel eerst daar herkent worden, en die controller moet op enhanced staan, heeft overigens niets te maken met een bios update, wel met de instellingen, want na een bios update staat alles weer default, en das nie goe.

Zou toch maar eens de bios induiken, die schijf moet wel eerst daar herkent worden, en die controller moet op enhanced staan, heeft overigens niets te maken met een bios update, wel met de instellingen, want na een bios update staat alles weer default, en das nie goe.

Hij staat helemaal goed ingesteld.

Bij Drives > Sata (0) > kan ik de hardeschijf zien met 160 gb en hij staat op "on"

Dus in de bios is hij gewoon te zien :S alleen op het moment van de windows xp instalatie niet.

OK HIJ WERKT.

Wat heb ik gedaan ik heb de sata uit en aan gezet.

en ik heb fastboot uitgezet : bypass nog wat :)

Alleen nu zegt hij inplaats van opnieuw instaleren herstellen :S

maar ja dat maakt niet uit hij ziet de c: schijf weer :)

Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan