Herkend IDE Schrijf Niet van de Server Maar DCD ROM Wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikederoo

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2011
Hallo sinds Kort heb ik een tweede-hands server gekocht Fujitsu siemens Primergy RX 300

En er zat geen OS op Dus dacht ik dan gaan we die even installeren maar in de Bios zie ik alleen de DVD rom staan en niet de hdd Maar bij de setup staat de HDD wel. Maar hij geeft de volgende Fout:

Kan windows niet instaleren op Schrijf 0 Partitie 1

En als ik klik meer details weer geven zegt die:

De hardware van deze computer ondersteunt mogelijk het opstarten in deze schijf niet. Zorg ervoor dat de schijfcontroller is ingeschakelt in het BIOS-menu"

ben er al een hele Poos mee bezig maar krijg het niet klaar

Groetjes Mike

Laatst bewerkt:
Ten eerste: Weet je 100% zeker dat de schijf goed erin zit. (Dus zitten de kabeltjes echt goed vast)

Ten tweede: Kan je moederbord de schijf wel aan? (Kwah MHZ enzo)

ja de schrijf zit 100% goed en hij werkte altijd voordat ik die probleem greek zat 2003 er op en toen werkte die met de zelfde schrijf

Ja, alle componenten van een computer werken op een bepaald aantal MHZ. Wanneer je een moederbord hebt die maar 200 MHZ aan kan en de harde schijf op 300 MHZ werkt dan kan dat dus niet.

Zou ik wat details mogen als welk moederbord je gebruikt en welke harde schijf? Dan zal ik eens kijken of ik het voor je kan oplossen.

Ja, alle componenten van een computer werken op een bepaald aantal MHZ. Wanneer je een moederbord hebt die maar 200 MHZ aan kan en de harde schijf op 300 MHZ werkt dan kan dat dus niet.

Dit klopt niet echt een harde schijf draait niet op een bepaald aantal mhz en dat heeft er ook niks mee te maken of een harde schijf werkt op een moederbord of niet.
Of een harde schijf werkt licht aan of je de juiste aansluitingen enzo hebt en of je bios het ondersteunt.

Dit klopt niet echt een harde schijf draait niet op een bepaald aantal mhz en dat heeft er ook niks mee te maken of een harde schijf werkt op een moederbord of niet.
Of een harde schijf werkt licht aan of je de juiste aansluitingen enzo hebt en of je bios het ondersteunt.

Sorry ik was idd door de war.

Is die harde schijf wel aangesloten op de power supply? (voeding in nederlands)

IDE Aansluiting

Ik heb daar mijn twijfels over en denk eerder dat het gaat om een HD met SCSI aansluiting dan om een IDE aansluiting.

Dit is een platte SCSI kabel
SCSI3_Controller_60Pin_Kabel.jpg

En dit is een platte IDE kabel

IDE_cable_40_pin_%26_80_pin.jpg

Lijkt goed op elkaar , maar toch zijn het verschillende kabels.

Het is echt serieus. IDE aansluiting.

zal het niet aan de jumper liggen ? er zit namelijk geen jumper op de hdd ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan