Herkennen CD-recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnowbladeRunner

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2004
Ik heb een PC waarbij de CD-recorder niet als zodanig wordt herkend. Zie bijlage met de foutmelding. Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Bijlagen

Welkom op Helpmij.:)

Heb je al gekeken of je een update nodig hebt voor jou recorder?
Kabels goed aangesloten en Master en Slave jumper goed ingesteld?

Bedankt voor je snelle reactie, Crash. Al deze zaken zijn ok.

Het probleem is ws. ontstaan nadat om een vage reden zowel dvd-speler als cd-recorder onvindbaar zijn geraakt (Zou iets met Easy CD Creator te maken kunnen hebben gehad). Dit is hersteld door in het register een 2-tal regels weg te halen.

Ben zelf niet zo'n voorstander van Easy cd creator.
Heb er dus verder ook geen ervaring mee,.:o

Zelf gebruik ik Nero Burning Rom, nooit problemen mee gehad.

Mocht je over willen stappen, dan moet echt alles van Easy cd creator verwijderd zijn.
Ook uit het register.

Misschien heb je hier wat aan.

Probleem nr. 2

Ik weet natuurlijk niet of dit de regels waren die je hebt verwijderd.

Laatst bewerkt:
Ook niet

Bedankt Fred,

Volgens mij waren dit de 2 regels die ik verwijderd heb. Ze stonden in ieder geval niet meer in het register. Na het verwijderen werden de stations wel herkend, maar de brander dus als een gewone cdrom-speler.

Ik zou nu easy cd creator kunnen verwijderen en nero installeren, zou dit de oplossing kunnen zijn?

Net als Crash maak ikzelf nu ook alleen nog maar gebruik van Nero waar ook ik nog nooit problemen mee heb gehad.

Ik heb in het verleden ooit Roxio Easy CD Creator 5 erop gehad maar ben destijds overgestapt op Nero omdat ik met Roxio problemen had met het branden van films.

Ik heb in het verleden wel problemen met mijn branders gehad. Ze werden toen als CD-R herkend ipv CD-RW en DVD/CD-RW, maar ik weet niet meer of dat met Roxio te maken had.

Als je Nero hebt en over zou stappen moet je idd opletten dat je alles verwijderd, dus ook uit het register zoals Crash al aangaf.

Opgelost!

Eindelijk de tijd gehad om verder te worstelen met het probleem. Als eerste EasyCDCreator verwijderd. M.b.v. Regcleaner. Toen Nero geïnstalleerd: de vlammen komen eraf!!!

Bedankt voor de adviezen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan