Herkennen van "verwante" records met een tijdscriterium

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier alvast een uitbreiding op de berekening, waar het veld PatientID aan is toegevoegd.
Code:
Vorig_EindTijd: (SELECT TOP 1 [VTGM_Bereidingstijd] FROM CATO_VTGM_1 AS T1 
WHERE T1.VTGM_Bereidingsdatum = CATO_VTGM_1.VTGM_Bereidingsdatum 
[B][COLOR="#0000FF"]AND T1.Patient_Id = CATO_VTGM_1.Patient_Id [/COLOR][/B]
AND T1.[VTGM_Bereidingstijd] <CATO_VTGM_1.[VTGM_Bereidingstijd] 
ORDER BY T1.VTGM_Bereidingsdatum DESC, [VTGM_Bereidingstijd] DESC)
Je ziet, het is echt niet moeilijk om er een extra voorwaarde bij te zetten :)

Nogmaals een poging....

Ik ben hier een tijdje mee aan het stoeien geweest, maar ik kom hier toch niet uit....

Wellicht weet iemand mij in de juiste richting te duwen, een beetje ten einde raad wend ik mij weer tot dit forum. Ik zie dat Michel (Octafish) al met een oplossing kwam...maar kennelijk heb ik dat toch niet goed over het voetlicht gebracht...ik krijg het niet werkend, bovendien zijn de criteria hier weer een beetje aangepast.

Probleem is als volgt. Wij produren geneesmiddelen....het systeem dat de geneesmiddelen registreert produceert per stuk. Dus het aantal is altijd "1". Wij faktureren per "batch" ,dwz er is een batch-prijs én een prijs per stuk. De batch-definitie is nu als volgt: -als NAAM van het produkt, Patient_iD, kostenplaatsnummer, bereidingsdatum hetzelfde zijn én de bereidingstijd binnen 2uur valt dan is dat 1 batch-bereiding. Dus stel dat wij hier 10uur werken, dan kunnen we in totaal 5x een 'batch'produceren. (dus een artikel,voor een patient, op een afdeling, geproduccert op de dezelfde dag wordt gezien als één "batch" als het binnen 2 uur is geproduceerd.

Ik zal een voorbeeld database meesturen met de relevante tabellen.

Groet,

Jan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan