herkenning externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

remond

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2004
Berichten
72
Ik heb een MyCom 3.5” externe Harddisk 120 Gb aangeschaft welke na installatie niet goed werkt.
Zoals omschreven heb ik eerst de USB driver voor win98SE geïnstalleerd en daarna de disk aangesloten op een van mijn USB-2.0 ingangen. De disk wordt herkend als usb2 (f). Zodra ik mijn pc uit en aanzet en vervolgens de disk aan wordt deze niet meer herkend bij Mijn Computer. Wel staat hij vermeld bij apparaatbeheer als Hi-speed ide bridge controller . Weet iemand hoe deze weer te activeren zonder de aan en uit knop te gebruiken?
Een groter probleem is dat als ik de disk na een re-boot heb geactiveerd, deze mijn computer laat vastlopen zodra ik gegevens van de schijf wil verwijderen en/of openen.
Na een keer alt-cntl-del krijg ik de melding dat het Systeem instabiel is geworden. De PC kan alleen middels de aan/uit –knop worden geactiveerd.
Ik heb de disk op een andere computer met windows-XP getest. Daar werkt deze prima.
 
Wil windows98se wel met 120 Gb werken?
 
Geen idee. De bijbehorende CD-rom heeft drivers voor zowel win 98SE en win-ME. Ik heb de disk 2e hands aangeschaft. Het kan zijn dat de vorige eigenaar zelf de 120 Gb schijf erin heeft gezet. Hij had mij verteld dat de disk op win98SE het ook doet.
 
Ik weet niet welke BIOS je hebt, dan kun je nakijken of er een update voor je is wat je kan downwloaden, wees voorzichtig met deze installaties in de bios.
Welke bios heb je. Dit kan je zien als de computer opstart.
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je in de Bios setup Utility? Iedere keer als ik opstart met <esc> of <esc+ctrl> krrijg ik een zwart scherm met rechtsonderin <setup F10>. Als ik F10 indruk dan kom ik in de setup utility. Daar vind ik geen boot setup utility.
 
Als ik opstart met <del> ingedrukt dan kom ik in het eerder omschreven zwarte scherm waar normaal gesproken de bios gegevens zouden moeten staan. Dit probleem heb ik onder het hoofdstuk BIOS verder omschreven.
Is er iemand die een 120Gb externe disk heeft draaien onder win98SE? Dit als reactie op Puppie.
Voor de volledigheid nog wat aanvullende specificaties van mijn PC:
Compaq Deskpro EP/5B serie met Intel(R) Celeron (tm) Processor 300A Mhz, snelle processor 300/66 Mhz. Met wat voor petium (1 of 2) dit overeenkomt weet ik niet.
 
Probleem op een andere manier opgelost. Ik heb de externe harde schijf uit de behuizing gehaald en in de computer gemonteerd. Nu wordt deze wel herkend en werkt uitstekend. Er is mij verteld dat de door mij zelf aangebrachte USB2.0 card niet wordt ondersteund door de moederboard van mij (verouderde) computer. USB card zou werken als een USB 1.1 waardoor deze de overdrachtsnelheid van de externe schijf niet aan kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan