Herkenning van een SATA aansluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjj

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
6
Beste leden,

Ik heb onlangs een harddisk gekocht met een SATA aansluiting, alleen kan mijn computer deze niet vinden.

Is het zo dat mijn moederbord deze drivers ervoor nodig heeft of gewoon echt niet kan krijgen ?

Ik heb ook een cd rom met SATA aansluiting en die pakt die ook niet.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Edit: Ik heb mijn BIOS ook al ge-flashed maar dit mocht niet baten.

Gr,
Hans
 
Laatst bewerkt:
help windows

Hello,
kan zijn dat je windows ff moet helpen... ik ga er even vanuit dat je de voeding enz goed hebt aangesloten en dat sata in je bios aan staat.
als dat zo is kan je in windows rechts klikken op mijn computer (op bureaublad of in je start menu. kies dan voor beheren of manage (voor de engelse versie van win)
onder schijfbeheer zou je dan een onbekende schijf tegen kunnen komen... dubbelklikken op de schijf en er een letter an hangen zou het moeten oplossen.. Kan zijn dat je moet formateren
 
Misschien iets te eenvoudig gedacht van me maar kun je in schijfbeheer de hd terugvinden.
Start, rechter muisknop Deze computer, Beheren, Schijfbeheer.

Probeer de schijf eens met een andere s-ata kabel aan te sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Hello,
kan zijn dat je windows ff moet helpen... ik ga er even vanuit dat je de voeding enz goed hebt aangesloten en dat sata in je bios aan staat.
als dat zo is kan je in windows rechts klikken op mijn computer (op bureaublad of in je start menu. kies dan voor beheren of manage (voor de engelse versie van win)
onder schijfbeheer zou je dan een onbekende schijf tegen kunnen komen... dubbelklikken op de schijf en er een letter an hangen zou het moeten oplossen.. Kan zijn dat je moet formateren

ik heb dit al gedaan maar geen ik krijg die hd niet aan de gang mijn moederbord pat of zie de aan sluitingen niet ook niet in de bios maar bedankt voor het mee denken hjj
 
Misschien iets te eenvoudig gedacht van me maar kun je in schijfbeheer de hd terugvinden.
Start, rechter muisknop Deze computer, Beheren, Schijfbeheer.

Probeer de schijf eens met een andere s-ata kabel aan te sluiten.

heb ik als eerste al gedaan maar toch bedankt voor het mee denken hjj
 
Misschien iets te eenvoudig gedacht van me maar kun je in schijfbeheer de hd terugvinden.
Start, rechter muisknop Deze computer, Beheren, Schijfbeheer.

Probeer de schijf eens met een andere s-ata kabel aan te sluiten.

heb ik als eerste gedaan maar bedankt voor het mee denken hjj
 
Beste leden,

Ik heb onlangs een harddisk gekocht met een SATA aansluiting, alleen kan mijn computer deze niet vinden.

Is het zo dat mijn moederbord deze drivers ervoor nodig heeft of gewoon echt niet kan krijgen ?

Ik heb ook een cd rom met SATA aansluiting en die pakt die ook niet.

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Edit: Ik heb mijn BIOS ook al ge-flashed maar dit mocht niet baten.

Gr,
Hans
sorry beste mensen maar aan de inf.wat ik van jullie kreeg had ik zelf ook al bedacht dit is iets ingewikkelder dan het schijnt blijkbaar ik sta nog steeds open voor reacties
 
Misschien iets te eenvoudig gedacht van me maar kun je in schijfbeheer de hd terugvinden.
Start, rechter muisknop Deze computer, Beheren, Schijfbeheer.

Probeer de schijf eens met een andere s-ata kabel aan te sluiten.

hans had ik ook al gedaan maar bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan