Hernoem folder met info uit Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

justinkruit

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2011
Hallo,

Ik zit hier met een klein probleempje.
Ik wil door middel van VBA, dat hij een map controleert op updates, dat zodra er een update is, de map hernoemt word en ingedeeld in sub mappen, en dan verplaatst.
Dit word gedaan door Access.

Bijvoorbeeld, de mappen ziet er zo uit: GGM-018-01, GGM-018-02, GGM-018-03
En elke map bevat een .pdf bestand.
Wat ik nu wil, is dat hij de mappen zo maakt:
- Rename voor GGM (Niet vanuit Access)
- ZijnNaam (018 staat in Access als: Id:18; Naam: ZijnNaam)​
- 1e ding (In Access als: TabNr:01; TabNaam:1e ding
- 2e ding (In Access als: TabNr:02; TabNaam:2e ding
- 3e ding (In Access als: TabNr:03; TabNaam:3e ding
En dan in elk mapje genaamd 1e ding, 2e ding en 3e ding de pdf die in het orginele mapje stond.

En als het mogelijk is, dat de pdf hernoemd word naar 1.pdf, tenzij er al een 1.pdf in de submap is, maar dat de nummers dan opgebouwd worden.

Ik hoop dat iemand me dit kan geven.
Het is inderdaad wat groot, maar dit is wel noodzakelijk zo, en ik heb veel gegoogle'd, maar kan niks vinden over hoe ik zoiets kan doen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik snap niks van je vraag, dus wellicht dat je e.e.a. wat beter uit kunt leggen. En graag met de db erbij, want ik snap ook niet wat die tabnrs ermee te maken hebben. En waarom hernoem je de map niet ook gelijk vanuit Access? En doe je dat überhaupt wel, of maak je nieuwe mappen aan en kan de oude niet gewoon weg?

Ik snap niks van je vraag, dus wellicht dat je e.e.a. wat beter uit kunt leggen. En graag met de db erbij, want ik snap ook niet wat die tabnrs ermee te maken hebben. En waarom hernoem je de map niet ook gelijk vanuit Access? En doe je dat überhaupt wel, of maak je nieuwe mappen aan en kan de oude niet gewoon weg?

Helaas kan ik de access bestand niet weergeven, omdat hierin informatie staat die niet openbaar mogen worden gemaakt.
De bestanden kunnen niet direct vanuit Access vernoemd worden, want deze worden door een ander programma gemaakt, het zijn namelijk barcodes, die naar informatie linken.
Access bavat die informatie, en moet de boel hernoemen.

1 column heeft: Id, Gebruikersnaam, Barcode, Naam, TabNr, TabNaam, en nog een paar dingen.

Wat ik nu wil, is dat Access een map om de zoveel tijd check (of handmatig mag ook), en zo alles onderverdeeld in mapjes.
GGM-018-01 is een barcode, die in elke column weer anders voorkomt.
GGM staat voor het project, dus het liefst dat ik daar wat voor kan invullen om te hernoemen, 018 staat voor de Id, maar als 18, en 01 is de TabNr, en als TabNaam in de column staat de betekenis ervan.

Ik weet niet als het nu beter te begrijpen is?
het is inderdaad ook wel wat lastig, maar anders krijg ik het niet voor elkaar.

Het externe programma is Kofax Express, voor scannen.

Je zou ondertussen kunnen weten dat de Quote knop niet bedoeld is om volledige berichten te herhalen. Dus niet meer doen! Een antwoord kun je gewoon in het tekstvak <Snel reageren> typen.
Als je een kopie van de db maakt met wat nepdata, dan zou je de db nog wel kunnen posten, lijkt mij. Maar voorlopig doen we het dus even zonder.

Ik snap je proces nog steeds niet helemaal. Er worden blijkbaar barcodes gegenereerd, en die worden dan in een map geplaatst? En moet Access die map dan uitlezen? Of hoe krijg je anders de data in de database? Want dat lijkt mij het uitgelezen moment om de actie te triggeren.

Sorry voor de quote.

Het scan programma Kofax Express scant documenten, gewone papieren, met een barcode erop, en zal daarna de de gescande papieren in een pdf stoppen, in een mapje die als naam de betekenis van de barcode krijgt.
In Access zit een database, die alle personen, barcodes, en alle andere informatie, al kent.
Nu wil ik dus dat Access gaat kijken, naar mapjes met als naam de barcode, en dan het proces van eerder.

Op deze manier, worden alle documenten dan gescand en geordend, op gegevens van Access.

Ik weet dan ook niet zeker, als dit wel mogelijk is, of als ik hier nog een ander programma voor bij moet aansluiten, maar alleen Access zou wel het fijnste zijn.

Ik hoop dat dit duidelijker is, zo niet, vraag gerust om meer uitleg.

Nog steeds niet helemaal duidelijk, want ik snap niet precies wat er nu moet gebeuren. Je programma maakt dus een barcode, die in een bepaalde map een pdf zet. De gegevens van die documenten staan dus al in je database? Dus je hebt ergens een map staan met daarin documenten, waarvan de namen in een tabel staan. Welke map moet dan hernoemd word? En waarom kan dat niet vanuit Access? En wat moet er dan gebeuren met de losse bestanden?

De map zelf krijgt als naam de barcode die door Kofax gelezen word op het document. In de mappen komt een pdf, die wil ik dan in de laatste map, dus met de barcode GGM-018-01 moet de pdf in de map GGM/ZijnNaam/1e ding/1.pdf. Access bevat de gegevens, dus zou, met mijn kennis, Access die mappen zien, in z'n database kijken wat de betekenissen zijn van elk stukje barcode, en zo alles onder verdelen in mappen en sub-mappen.

Maar hoe ziet zo'n mapstructuur er dan uit? Want dat snap ik nog steeds niet. En als je een mappenstructuur wilt op basis van de bestandsnaam van ofwel de mapnaam, ofwel de bestandsnaam ofwel een aantal velden in je tabel, dan kun je die structuur makkelijk met VBA maken (met CreateFolder in een recursive loop). Maar ik snap nog steeds niet wat het verband is tussen e.e.a. Ofwel de nieuwe mapstructuur lees je uit de bestandsnaam, ofwel uit de velden. Ik snap je procedure dus niet.

In de veldnamen staat informatie, over delen van de barcode, die is opgesteld uit: Naam van bedrijf, de code van de persoon, beschrijving van het hoofdstuk. In de database van Access staat al deze informatie, en met dat moeten de folders hernoemt worden voor een gemakkelijk overzicht op alle bestanden van alle werknemers van het bedrijf.

Dus als werknemer krijg je de Id 18 aangewezen, en iemand moet info van jou te weten komen, die onder TabNr 2 valt, dan moet die gene dus naar Bedrijfnaam/Werknemer's naam/TabNaam van TabNr 2/(nummer0.pdf.

Ik kan ook wel proberen een lijn uit de database na te maken:
Code:
Id| Naam |TabNr|  TabNaam | Barcode
18|Justin|  1  |Woonplaats|GGM-018-01

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan