Hernummeren keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny88

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Het heeft een tijdje geduurt, maar wil dit draadje nog even oppakken.
HTML:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/621753-doorlopend-formulier-wijzigingen-opslaan
Het gaat erom dat ik de routevolgorde wil aanpassen door een debiteur omhoog of omlaag te klikken.

Ben aan de slag gegaan met het voorbeeld van OctaFish.
Als ik de knop omlaag gebruik gebeurt er niks, maar open ik het formulier opnieuw zie ik dat de routevolgnummer toch veranderd is.
Wil iemand ernaar kijken wat ik fout doe.

Voorbeeldje heb ik bijgevoegd.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik miste nogal wat van de code in jouw voorbeeld; en dan doet-ie het uiteraard niet meer. Heb e.e.a. aangepast.

Bijlagen

Bedankt OctaFish.
Zag in het voorbeeld dat er op 1 of andere wijze ook niet alle code stond :o
Maar heb gezien wat ik fout deed.

Alleen hoe krijg ik de keuzelijst gefilterd vanuit een ander formulier?

Kort uitgelegd:
Vanaf mijn debiteurenkaart kies ik eerst een route (bijvoorbeeld 2) en vervolgens open ik het frm_RouteVolgorde om het routevolgnummer toe te wijzen.
Dan wil ik graag dat de keuzelijst gefilterd is op route 2.

Ik zie de situatie niet helemaal voor me, omdat ik geen voorbeeld heb, maar ik vermoed dat je de gewijzigde lijst wilt vastleggen? Of correct wilt vullen vanuit je Debiteurenkaart?

Ik begin op mijn debiteurenkaart met een route te kiezen. (route3)
Vervolgens wordt met dmax+1 de routevolgnummer op gehaald voor route 3.
Vervolgens open ik vanuit de debiteurenkaart het formulier routevolgorde.

Alleen als ik het formulier routevolgorde opent laat de keuzelijst alle routes zien.
Ik wil juist dat bij het openen de keuzelijst alleen route 3 laat zien.

je zult het routenummer dus 'mee moeten geven' aan het formulier met de keuzelijst; de lijst moet worden gefilterd op basis van het routenummer. Ik zou dan de query van de keuzelijst laten opbouwen bij het openen van het formulier, en de route meegeven als OpenArgs element bij je debiteurenkaart. Ik neem aan dat je het routeformulier opent met een knop, of een andere actie op je debiteurenkaart? In die actie zet je het Route volgnummer als OpenArgs, en bij het openen van het routeformulier lees je die waarde weer uit. Vervolgens bouw je de query van de keuzelijst op. Je ziet dan altijd de juiste routegegevens.

Het is inmiddels gelukt om de keuzelijst op te bouwen bij het openen van het formulier
en te filteren met het openArgs.
Had nog een voorbeeldbestandje van je gevonden op mijn computer. "Keuzelijsten".

Alleen het hernummeren lukt niet. De volgorde van de query heb volgens mij ook te maken met het hernummeren.
Wil graag de volgorde houden zoals deze in het voorbeeld staat.

Heb bij deze regel ipv 1 al op 0 gezet, maar dit mocht niet baten.
Code:
iLijst = Me.lstKeuze.Column(0)

Kan je me nog enige uitleg geven waar het mis gaat?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er zitten nu nogal wat foutjes in het formulier; ik zal er vandaag even naar kijken!

Beste Michel, als je nog wat tijd over heb wil je hier nog even naar kijken?

Volgens mij heb ik 'm...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan