Herrie

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdirksen

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Net een Server van SuperMicro op de kop getikt in een mooie rackbehuizing van 1HE hoog.
Bij het aanzetten leek het wel of er een vliegtuig opsteeg.
De 3 fans van JMC (405038-12HB) maken 10.000 toeren p/m en dat geeft wel heel veel lawaai.
Weet iemand een andere methode van koelen in een 1U hoge behuizing die beduidend minder herrie maakt.
Fans bovenop de processoren kan niet wegens ruimte gebrek.

mvg

Rob

Je bent al eens in een datacenter geweest?

Alle 1U maken zoveel lawaai

Wel in een datacentre geweest maar daar valt het geluid van een individuele server weg tegen alle andere dingen die daar lucht staan te verplaatsen.
Heb ook een 2U server in het rek hangen die duidelijk minder dB's produceert dus me niet gerealiseerd dat een 1U net een vliegtuig zou zijn.

Maar wat je dus zegt is dat er absoluut geen oplossing voor is? Waarom zijn die 1U ventilatoren niet temperatuur geregeld zodat ze zachter gaan blazen als de afgevoerde lucht minder warm is. er zitten 4 draden aan een vent dus ik zou zeggen dat er een controle mechanisme in zat.

Als er niets aan te doen is zou dat jammer zijn en dan heb ik een prima rackserver te koop... of te ruil tegen een 2U die stiller is :(

Laatst bewerkt:
tsja server moet toch goed gekoeld zijn...
Er zijn servers die 2 grotere fans hebben, met een air flow geleidings ding, maar die servers hebben meestal minder interne ruimte. dus max 2 schijven ofzo.

Wat voor server is het? ik heb misschien wel een vergelijkbare in 2U :p

de specs van de server zijn als volgt:
moederbord:
http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon800/E7320/X6DVL-EG2.cfm

hierop zit:
2x 3,06 ghz xeon
5gig DDR2 ram ( waarvan 4gig een paar maanden oud is )
2x 320gig hardeschijven ( 2,5inch hd's van seagate, SATA)
lengte is 1U, enkel is dit de halve lengte van een 1U server. dus geen railkit nodig om deze server op te hangen.
stroom verbruik is minder dan 1A.
Verder heeft deze server gedraaid als virtualisatie server.
Deze server is altijd netjes gekoeld geweest en heeft geen mankementen en mag alle tests ondergaan uiteraard.
Er zit een verse versie van Xenserver 5.0 op geinstaleerd.
2 IDE sockets beschikbaar,
geen CDrom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan