Hallo,
In het kort wat ik tot nu gedaan heb om het te verhelpen.
PC uitelkaar gehaald. De fan vd de cpu afgehaald dacht ik. Maar had meteen alles eruit ook de cpu en dat ding wat onder de fan zat.
In de winkel te horen gekregen dat ik daar wel erg voorzichtig mee moest doen. Daar hebben ze de verharde koelpasta van de cpu afgehaald( Het hele spul zat behoorlijk aan elkaar geplakt). In de derde winkel een Papst fan (80 x 80)gekocht (20 euro) in de hoop dat als ik die erop zou zetten( heb ik erop gezet met tyraps) ik van de herrie verlost zou zijn. Dat werkte. MAAR de kast bij de voeding in de buurt werd het wel erg warm! ( Kon ik voelen aan de buitenkant van de kast) Deze site afgelezen naar mogelijke oplossingen. Div progjes gedownload om de temp te bekijken of te regelen. Niets hielp. Speedfan kon het toerental vd nieuwe fan niet lezen.
Oude fan (60 x60)er weer opgezet. Dus ik zit weer in de taxiebaan klaar om op te stijgen zo'n herrie maakt dat ding.
De temp is ook niet geweldig.
(Speedfan weergave)
CPU 58 GrC, Kast 84GrC, HD0 39 GrC, HD1 34 GrC.Fan 4500 toeren.
In de BIOS naar de werkelijke waarde gezocht. Niet kunnen vinden.(weet niet waar dat zit)
Wat moet ik nu doen?
Vragen:
1.Hoe kan ik in de BIOS de temp vd CPU lezen?
2.Waar of hoe (en kan dat wel?) kan ik het beste toch die nieuwe fan plaatsen? Want die is behoorlijk wat geruislozer.
3. Of kan ik ze allebei plaatsen en regelen met speedfan?
4. Maar waar zitten dan die puntjes waar ik het 2e stekkertje moet instoppen?
gegevens: (zag ik in Speedfan)
-Winbond W 83627HF-AM
-Intel (R) 82845 processor naar AGP controller
-NVidia Geforce3 Ti200 (Medion)
-PCI bus Intel(r) 82801-BA
Please help? Ik kom er niet uit
Alvast bedankt voor elke vorm van hulp
Tinky
In het kort wat ik tot nu gedaan heb om het te verhelpen.
PC uitelkaar gehaald. De fan vd de cpu afgehaald dacht ik. Maar had meteen alles eruit ook de cpu en dat ding wat onder de fan zat.
In de winkel te horen gekregen dat ik daar wel erg voorzichtig mee moest doen. Daar hebben ze de verharde koelpasta van de cpu afgehaald( Het hele spul zat behoorlijk aan elkaar geplakt). In de derde winkel een Papst fan (80 x 80)gekocht (20 euro) in de hoop dat als ik die erop zou zetten( heb ik erop gezet met tyraps) ik van de herrie verlost zou zijn. Dat werkte. MAAR de kast bij de voeding in de buurt werd het wel erg warm! ( Kon ik voelen aan de buitenkant van de kast) Deze site afgelezen naar mogelijke oplossingen. Div progjes gedownload om de temp te bekijken of te regelen. Niets hielp. Speedfan kon het toerental vd nieuwe fan niet lezen.
Oude fan (60 x60)er weer opgezet. Dus ik zit weer in de taxiebaan klaar om op te stijgen zo'n herrie maakt dat ding.
De temp is ook niet geweldig.
(Speedfan weergave)
CPU 58 GrC, Kast 84GrC, HD0 39 GrC, HD1 34 GrC.Fan 4500 toeren.
In de BIOS naar de werkelijke waarde gezocht. Niet kunnen vinden.(weet niet waar dat zit)
Wat moet ik nu doen?
Vragen:
1.Hoe kan ik in de BIOS de temp vd CPU lezen?
2.Waar of hoe (en kan dat wel?) kan ik het beste toch die nieuwe fan plaatsen? Want die is behoorlijk wat geruislozer.
3. Of kan ik ze allebei plaatsen en regelen met speedfan?
4. Maar waar zitten dan die puntjes waar ik het 2e stekkertje moet instoppen?
gegevens: (zag ik in Speedfan)
-Winbond W 83627HF-AM
-Intel (R) 82845 processor naar AGP controller
-NVidia Geforce3 Ti200 (Medion)
-PCI bus Intel(r) 82801-BA
Please help? Ik kom er niet uit

Alvast bedankt voor elke vorm van hulp

Tinky