herrieschopper is mijn pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tinky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
De harddisk kan dat wel aan.
Maar als er een cdrom inzit dan wil het weer niet.

Oke goed om te weten, maar kan je niet gewoon dat schijfje helpen om naar binnen te gaan? Of zie je het nooit meer terug?:confused:

O ja ik ben er nog steeds niet achter hoe je in de bios kunt zien wat de temp van de cpu is en van andere onderdelen van de pc.?:confused:

Puppie, vergeet niet dat veel cd-rom spelers wel op hun kant cd-roms kunnen afspelen.
De cd lade heeft dan kleine "vangertjes" om de cd-rom vast te houden, zodat je hem gewoon kunt inladen.:)
Persoonlijk lijkt het me niet echt goed voor je cd-roms.

Wat betreft de hardeschijf is dit normaal geen probleem, maar als de hardeschijf al een hele tijd horizontaal heeft gewerkt is het beter om deze niet meer verticaal te gaan gebruiken.

@crash:

"Wat betreft de hardeschijf is dit normaal geen probleem, maar als de hardeschijf al een hele tijd horizontaal heeft gewerkt is het beter om deze niet meer verticaal te gaan gebruiken."

Intern is de schijf toch "Lucht" dicht dus het zou eigenlijk niet mogen uitmaken, maar ik heb daar niet veel ervaring mee. Maar ik ben nooit te beroerd om te leren.

Uitleg?

Geplaatst door Ellasar
Intern is de schijf toch "Lucht" dicht dus het zou eigenlijk niet mogen uitmaken, maar ik heb daar niet veel ervaring mee. Maar ik ben nooit te beroerd om te leren.
Hij is inderdaad "lucht" dicht, maar vergeet niet dat je te maken hebt met mechanische onderdelen en dus ook een bepaalde slijtage.

Geplaatst door Tinky
Hoi,

Vanmiddag had ik een berichtje gemaakt om te bedanken voor de puike uitleg, maar ik dat is niet goed gegaan zie ik.

Bij deze dan:thumb:

Nu moet ik toch nog maar eens goed overwegen of ik het risico wil lopen om een zware koeling op te hangen aan het moederbord.

Want ik had begrepen dat het toch een aanzienlijk gewicht is wat er aan komt te hangen in de plaats van het gewicht wat er nu op zit.

Ik had gedacht om de kast dan maar op zijn zijkant te leggen, maar ik vraag me af of dat voor de harde schijf dan geen problemen oplevert.:rolleyes:

Graag gedaan :)

Wat betreft het gewicht:
Zoals je hier kunt lezen is het officieële maximale gewicht volgens intell voor S478 450 gram.
De 7000B-Cu zit daar met 755g ruim overheen idd, maar de 7000-AlCu is nog binnen de richtlijn, 438g.
Maar zoals je al weet heb ik zelf de kopere versie en geen problemen ondervonden.

Misschien is de thermalright xp-90 ook een optie als CPU koeler, maar ik weet van dat koelblok niet zeker of die wel gaat passen...

Pc kan gewoon op z'n zijkant gelegd worden; sommige pc's hebben de hardeschijf zelf verticaal hangen in de behuizing.
(maar zet hem dan niet aan... zoals crash al aangeeft is het een slecht idee een al gebruikte schijf in andere positie te gebruiken, en als het niet nodig is, waarom riskeren?)

PS.Laat ons gerust weten hoe de voorderingen/gedachtes lopen, t'is altijd leuk om aan deze dingen deel te kunnen nemen... :)

Laatst bewerkt:
Hoi Temptation,

Op het moment gebruik ik tijdelijk de pc wat minder ook vanwege de herrie.
En ik ben nog druk aan het denken wat ik nu het beste kan doen.

Ben inmiddels weer naar een andere winkel geweest. Door de telefoon hadden ze het probleem opgelost. Daar aangekomen bleek het toch niet zo eenvoudig.

Volgende vraag:

Weet iemand hoe je aan zo'n plastic raampje kan komen waar de koeling in vastgeklikt moet worden?
Dat plastic raampje zit op het moederbord en het lijkt erop dat de afmeting hetzelfde is als van het raampje wat er nu op zit, maar het klemsysteem is anders en dat is net wat ik nodig heb.
Want dan zet ik gewoon dat andere plastic raampje erop met de nieuwe koeling voor een pentium 4 en dan ben ik klaar (hoop ik)

Ik hoop dat iemand weet hoe je aan zo'n raampje kunt komen. Ik heb zelf al om me heen gevraagd maar tot nu toe geen gevonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan