• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hersenkraker 1 rekenformule over meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mathics09 ;)

Hoe ziet U dit samenvoegen voor ogen ?

Moet gewoon het tabblad van excel 2 bij de tabbladen gevoegd worden in excel1.

Kan je het tabblad niet gewoon kopiëren en in het andere werkmap plakken ?

Groetjes Danny. :thumb:

hoe kan ik deze 2 bestanden samenvoegen?

mvg

mathieu
Is dit wat je zoekt.

Open beide bestanden in volgorde zoals gewenst (ook qua grootte).
Ga naar Menu bestand "werkruimte opslaan".
Geef de nieuwe xlw. bestand een naam.

Bij de volgende keer als je het xlw. bestand opent, openen deze twee bestandjes tegelijk.

Beste mathics09 ;)

vraag excel 1:

dit moet het uiteindelijke voorraad systeem worden. het eerste tabblad is de algemene voorraad. het tweede tabblad wordt een magazijn opdracht formulier. op dit furmulier hoef je enkel een lokatienummer in te typen, vervolgens komt de informatie automatisch in de juiste cellen terecht.

Nu blijven de cellen onder 'afroep' open. indien iemand hier een afroep plaatst zou het mooi zijn dat deze waarde direct in mindering wordt gebracht op het tabblad voorraden én magazijnbon. bijlage 'vraag excel 2' heb ik op dit forum gevonden en toegevoegd omdat dit een ideale toepassing zou zijn op bovengenoemd verhaal. ook inclusief oplichten van een rode cel indien voorraad < 0.

ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven om mij wellicht verder te helpen.

alvast een goed 2009

gr. mathieu

Beste mathics09 ;)

vraag excel 1:

dit moet het uiteindelijke voorraad systeem worden. het eerste tabblad is de algemene voorraad. het tweede tabblad wordt een magazijn opdracht formulier. op dit furmulier hoef je enkel een lokatienummer in te typen, vervolgens komt de informatie automatisch in de juiste cellen terecht.

Nu blijven de cellen onder 'afroep' open. indien iemand hier een afroep plaatst zou het mooi zijn dat deze waarde direct in mindering wordt gebracht op het tabblad voorraden én magazijnbon. bijlage 'vraag excel 2' heb ik op dit forum gevonden en toegevoegd omdat dit een ideale toepassing zou zijn op bovengenoemd verhaal. ook inclusief oplichten van een rode cel indien voorraad < 0.

ik hoop dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven om mij wellicht verder te helpen.

alvast een goed 2009

gr. mathieu

Beste mathics09 ;)

Is het een beetje in deze richting zoals je bedoelt ?

Bijlagen

Matthieu, ik dacht aan zoiets. Verkoop = negatieve afroep en Aankoop/Produktie= positieve afroep.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Matthieu, ik dacht aan zoiets. Verkoop = negatieve afroep en Aankoop/Produktie= positieve afroep.

Mvg

Rudi

Dit komt idd aardig in de buurt. Hier kan ik wel wat mee, echter nog wel een probleem..:(

Om de aangepaste waardes op het tabblad 'voorraden' te behouden kan ik nooit met een lege magazijnbon werken. Wat een andere optie is om vele kolommen met data en afboek getallen te maken op de sheet 'voorraden'.

Naar mijn idee (als dat kan) zou ik na het uitprinten van de opdracht voor het magazijn, gelijk dit bestand moeten opslaan. Daarna kan ik verder met een lege magazijnbon en een vastgelegde aanpassing van aantallen in de sheet 'voorraden'.
Bij de volgende afroep via de magazijnbon wordt het aantal van afroep in mindering gebracht met de huidige voorraad. :o

Waarschijnlijk wil ik het onmogelijke (iig voor mezelf), vandaar de vraag of dit mogelijk is en hoe ik dit moet aanfietsen.

B.v.d.

Laatst bewerkt:
Ik heb het over een andere boeg gegooid anders maak ik het mezelf te moeilijk.

1. Op tabblad voorraden vul ik 'bij/ af' in. Deze waardes worden dan automatisch afgeschreven.
2. Zodra een afroep plaats vind, wordt door de betreffende lokatienummer aan te geven op de magazijnbon automatisch de betreffende gegevens getoond.
3. De laatste 'bij/ af' boeking wordt zichtbaar op tabblad magazijnbon in kolom 'afroep'. (wanneer een lokatienummer wordt ingevuld)

Nu lukt het mij niet om punt 3 voor elkaar te krijgen. De laatste bij of afboeking weergeven in kolom 'afroep' en vervolgens de gegevens kunnen wissen (lokatienummer --> delete) op tabblad magazijnbon zonder de gegevens te verliezen op tabblad voorraden.

Wie kan mij verder helpen met dit probleem? Zie bijlage.

M.v.g. Mathieu.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan