Herstart bij aanmelden MSN Live (8.1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ursa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2007
Berichten
3
Hallo mensen,

ik realiseer me dat de vraag hier groter is dan het aanbod: het antwoord. Helaas, ik zit met een probleem een vraag om uw hulp. het zit namelijk zo:

Enige tijd geleden (afgelopen woensdagavond om precies te zijn) startte mijn computer opeens opnieuw op bij het aanmelden bij MSN Live Messenger. Na enkele modificaties, waaronder het uitzetten van 'MSN Vandaag', doet deze het weer als vanouds. Maar, enkele dagen later wilde mijn huisgenoot aanmelden, maar dat lukte niet. Zodra iemand anders dan ikzelf aanmeld, gaat het scherm zwart en start de computer zichzelf opnieuw op. Ik vermoed dat dit dus met MSN Vandaag te maken heeft. Weet er iemand tips of heeft iemand een oplossing?

Ondertussen zal ik uitproberen wat ik in andere topics gezien heb.


Met vriendelijke groet,

Ursa
 
Welk besturingssysteem heb je? Je krijgt geen foutmelding, want de PC start opnieuw op? Ga dan naar Start, Configuratiescherm, Systeem, Geavanceerd, onderste van de drie knoppen instellingen en haal het vinkje weg voor de regel: Automatisch opnieuw opstarten. Herstart de PC en meldt iemand anders aan bij Live Messenger. Je krijgt een blauw scherm met foutmelding. Die ziet er ongeveer zo uit: (voorbeeld)

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen. Technische informatie: *** STOP: 0x00000050 (0xeb7ff002, 0x00000000, 0x8054af32, 0x00000001) PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA nt!ExFreePoolWithTag+237

Zet die tekst in je antwoord.

NB: lees alvast deze Microsoft-site
 
Dat heb ik reeds gedaan, aangezien ik dit in een ander topic vermeld zag. Er komt echter geen scherm te staan; het gaat gewoon op zwart en de computer start vervolgens vanzelf weer op. Daarom dus ook mijn vermoeden dat het met de 'pop-up' MSN Vandaag te maken heeft.
 
In dat Microsoft-artikel waar ik naar verwees, wordt o.a. de mogelijkheid van een Trojan-virus genoemd. Had je het artikel al gelezen?

Welk anti-virus-programma heb je geinstalleerd? En welk anti-spyware-programma?
 
Ik heb hetzelfde probleem alleen niet waneer MSN vandaag opstart. maar wanneer MSN gewoon een tijdje werkt. Pleurt ie zich in de reboot en dan doet ie een scandisk. en dat ie net zolang tot dat alles aan gort gaat.
 
McAfee regelt mijn bescherming (virus en firewall). Verder heb ik geen anti-spyware. Zit wel gedeeltelijk bij McAfee in.


Ondertussen leef ik maar gewoon door. Beetje laks misschien, maar ik weet het verder ook niet. Ik heb een oudere versie van MSN op de pc staan, die het prima doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan