herstart comp. na ca 15 min.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkyb

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Berichten
21
Hoi allemaal.
momenteel heb ik een probleem met msn en Skype. Met beide programma's start de computer na ca 15 opnieuw. soms blijft het goed.
Ik heb al wat tips gelezen: processor stofvrij maken en driver voor geluidskaart opnieuw installeren maar het probleem blijft.
Is er misschiem iemand die dit herkent en een oplossing weet ?
Alvast bedankt voor moeite
Henk Bos
 
gooi die programma's er eens helemaal af. en herinstalleer ze nu (De laatste stabiele verie, dus geen beta).
Probeer eens of het nog steeds blijft voordoen? en ja, of er een fout melding is?
ik weet het niet hoor. maar komt het ook bij andere programma's voor dat dit gebeurt?

nee, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de hardware maar aan de software. doe eens een spyware/virusscan.

ja, dan hoor ik het wel weer
 
gooi die programma's er eens helemaal af. en herinstalleer ze nu (De laatste stabiele verie, dus geen beta).
Probeer eens of het nog steeds blijft voordoen? en ja, of er een fout melding is?
ik weet het niet hoor. maar komt het ook bij andere programma's voor dat dit gebeurt?

nee, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de hardware maar aan de software. doe eens een spyware/virusscan.

ja, dan hoor ik het wel weer

Hoi
Van alles geprobeerd , hitman pro laten lopen, mscoree.dll (donetinstaller probleem) in win/systeem gezet na een tip van iemand anders . Computer 48 uur aan laten staan geeft geen problem ook met geen enkel ander programma dus de voeding is goed denk ik. Overigens de storing is er altijd na ca 15 minuten.
groeten
Henk
 
menu start -> uitvoeren -> type sysdm.cpl -> tabblad geavanceerd -> knop instellingen onder "opstart en herstelinstellingen"

aanvinken: een gegbeurtenis in het logboek vastleggen
uitvinken: de computer opnieuw opstarten

OK -> OK

Als het goed is krijg je nu bij de volgende "grove" fout in windows een BSOD (blauw scherm met foutmeldingen). Schrijf de foutmelding zo precies mogelijk op en post die.
 
menu start -> uitvoeren -> type sysdm.cpl -> tabblad geavanceerd -> knop instellingen onder "opstart en herstelinstellingen"

aanvinken: een gegbeurtenis in het logboek vastleggen
uitvinken: de computer opnieuw opstarten

OK -> OK

Als het goed is krijg je nu bij de volgende "grove" fout in windows een BSOD (blauw scherm met foutmeldingen). Schrijf de foutmelding zo precies mogelijk op en post die.

Bedankt voor de tip. Ik heb dat blauwe scherm al 1x gehad maar helaas niet alles goed gelezen. wel zag ik dat er een 'geheugendump' gemaakt werd maar in ieder geaval zal ik het nu uitvoeriger lezen als het weer verschijnt en posten.
groeten
Henk
 
gooi die programma's er eens helemaal af. en herinstalleer ze nu (De laatste stabiele verie, dus geen beta).
Probeer eens of het nog steeds blijft voordoen? en ja, of er een fout melding is?
ik weet het niet hoor. maar komt het ook bij andere programma's voor dat dit gebeurt?

nee, dan ligt het waarschijnlijk niet aan de hardware maar aan de software. doe eens een spyware/virusscan.

ja, dan hoor ik het wel weer

Hoi
Nog steeds het zelfe probleem hier.

Volgende melding kreeg ik:

BCCCode: fe BCP1 00000005 BCP2: 8194D0E0 BCP3: 11063038
BCP4: 819F4180 OSVer: 5_1_2600 SP: 2_0 Product: 256_1

Het gekke is dat ik de ene keer wel een uur online ben en de andere keer 10 min.Zowel met Skype en ook MSN. Alleen met deze prgr's. Hitman pro laat ik regelmatig zijn werk doen. Ook heb ik bugdoctor en die vindt vaak een foute clsid in het register.

Ook de tip van jippiejajee uitgevoerd

Computer is virus virus vrij.
groeten
Henk
 
misschien is het register opschonen een optie:rolleyes:
 
misschien is het register opschonen een optie:rolleyes:

Hoi
Alle bovestaande tips uitgevoerd Alles is schoon en virus vrij. Toch kreeg ik weer het bekende probleem, nu het blauwe scherm met het volgende:

Head_Pool_Header
Stop
-Bios, geheugenopties:
Caching uitschakelen
Schaduwkopieën uitschakelen

-0x00000019 (0x00000020, Ox813B0D8,0X0A790004

-Starten fysieke geheugendump
-geheugendump voltooid

neem contact op met de systeembeheerder voor onder steuning HUL (waarbij de L ondersteboven staat).
einde melding

Dat van die cache uitschakelen kan ik me nog wel voorstellen maar van de rest kan ik geen cholade maken
 
krijg je dat elke keer of niet? van die fysieke geheugendump.
en misschien is pc formateren en opnieuw installeren op het moment wel de beste optie.
ben je in een keer van de problemen af.
 
krijg je dat elke keer of niet? van die fysieke geheugendump.
en misschien is pc formateren en opnieuw installeren op het moment wel de beste optie.
ben je in een keer van de problemen af.

Nee, soms kan ik meer dan uur een skypen of msn'en . Zo eens in de paar dagen gebeurt dat. Dat formateren een oplossing is snap ik maar tot nu toe heb ik, ook bij familie, vrienden enz nog altijd problemen met hun oorzaak gevonden. Nieuwsgierig als ik ben , wil ik eigenlijk ook nu weten waar dit probleem vandaan komt.
Maak er verder geen probleem van , we komen er met formateren wel weer uit.
Ps. Op internet rondgeschuimd en gezien dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Groeten
Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan