Herstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sockslayer

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik heb sinds kort problemen met het opnieuw opstarten van mijn computer.
Als ik hem aanzet doet die het gewoon maar als ik hem dan uitzet en later weer wil aanzetten moet ik ongeveer een half uur wachten voordat die weer kan opstarten. Ik krijg bij het opstarten wel de cpu snelheid en ram check te zien en kan ook nog in bios komen maar daarna komt er links boven een knipperent streepje in beeld en doet die niks meer.
Ik dacht zelf dat het aan de harde schijf lag of aan teveel warmte in de kast, daarom ben ik van plan om om een paar casefans in te bouwen.

Als iemand nog ander suggesties heeft zou ik ze graag horen.

Systeem:

Mobo: K7 master S
AMD AthlonXP 2000+
256mb ddr sd ram pc2100 (merk = ?)
80 gb hard disk ( merk ook onbekend)

lijkt op een warmte probleem maar zeker is dat niet.

ik zou alle kaarten /geheugenmodules en kabels even opnieuw plaatsen en controleren of de koelplaten goed aansluiten op de processor en videokaart.

evt. hermonteren met nieuwe pasta.

extra coolers voor een standaard niet overclocked systeem zijn overbodig.

het probleem zit dus ergens anders en juist dat moet je zien te vinden.

pe.

probeer eerst eens met een open kast te draaien. Ik heb nog nooit een pc gezien die warmteproblemen kreeg als de kast open was. (dan ga er ik er wel van uit dat je coolers goed zijn aangebracht)

Kun je in bios eens de temperaturen checken als je na het afsluiten meteen weer reboot?

En heb je al gescand op virussen? (www.housecall.nl) Heb ooit een zogenaamd 'time-out' virus meegemaakt dat zorgt dat je na het afsluiten voor een bepaalde tijd niet kun booten...

Probleem lijkt opgelost

Bedankt voor de reacties, volgens mij is het probleem nu opgelost
Ik heb de FSB van m'n cpu weer teruggezet naar 100(was 133). Toen ik de computer kreeg stond die ook al op 100, maar toen had ik hem naar 133 gezet omdat dat volgens mij de standaard snelheid is van een 2000+(toch?).
Vind het alleen een beetje vreemd dat die het zo lang gewoon op 133 deed en nu niet meer :/

Re: Probleem lijkt opgelost

Geplaatst door Sockslayer
Toen ik de computer kreeg stond die ook al op 100, maar toen had ik hem naar 133 gezet omdat dat volgens mij de standaard snelheid is van een 2000+(toch?).

om dat zeker te weten moet je er in BIOS even de multiplier bij zoeken.

Inderdaad een 2000+ zou op een FSB van 133 moeten draaien.

Kan je in de bios de CAS instellingen van je geheugen wat trager zetten?

Da's idd wel standaard van een 2000+ dattie op een FSB van 133 draait.
Maar mijn AMD Thunderbird 1200 draait theoretisch ook op een FSB van 133, maar ik heb hem op 100 staan omdat anders mijn computer geheel over zijn huig gaat.

Je moederbord kan het bijv. niet aankunnen terwijl het in theorie wel zo zou moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan