Herstart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

willievd

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Berichten
11
Hallo, luitjes

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Mijn PC, een Pentium 4 3.2 Ghz met 2 harde schijven van 160 en 200 BG aan boord en 1GB intern geheugen. Er zit een PCI-E videokaart in.

Het probleem is dat de pc regelmatig opnieuw opstart tijdens werken. Dat gebeurt bij drukke toepassingen, zoals bij video bewerking maar ook als ik simpele dingen aan het doen ben zoals een cd tje branden. Waar moet ik dat in zoeken?

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Will van Diepen
 
Dat zijn de minder leuke en veelal vrij lastig te vinden problemen.

Begin bij het begin en stel jezelf de vraag wat er recentelijk aan het systeem (softwarematig of hardwarematig) is veranderd toen het probleem zich voor het eerst voordeed.

Draai de wijziging terug. Probleem opgelost? Dan was het die wijziging.
Helaas is het vaak zo eenvoudig niet. Als je je niet kan herinneren wat er wanneer precies gebeurd is, kies dan uit systeemsherstel een veilige datum van weken geleden (waarvan je zeker weet dat de machine toen nog goed werkte) en probeer dat een poosje.

Je probleem kan o.a. veroorzaakt worden door een slecht functionerende voeding, een geheugenreepje dat niet lekker werkt, conflicterende drivers die geupdate zijn etc. etc. etc.
 
Klik rechts op Deze computer-eigenschappen - geavanceerd nemen- opstart en herstelinstellingen nemen- instellingen en dan uitvinken van 'De computer automatisch opnieuw opstarten.
 
Idd. zoals LJ schrijft, start je pc dan niet meer op, maar krijg je het bekende en gevreesde BSD waarin je de foutmelding kunt zien. Met de tekst van die melding kun je vervolgens gaan Googlen.
(BSD -> Blue Screen of Death)
 
reactie op reactie

Hoi, Pasja en Jean42

Dank je wel voor jullie reactie. De pc heeft deze problemen al een hele tijd maar de laatste tijd wordt het erger. Terug zetten via systeem herstel heeft geen gunstig resultaat opgeleverd. Ik heb de instelling van Jean42 wel uitgevoerd. Ik ben benieuwd of ik het blauwe scherm ga krijgen en wat de eventuele foutmelding zal zijn.

Tot zover bedankt, ik laat hier nog weten hoe dit verder loopt.

Prettig weekend:thumb: :thumb:
 
Probleem (herstart)hoogstwaarschijnlijk opgelost

Hoi, troubleshooters

Na opvolging van jullie advies om in windows het herstarten uit te schakelen kreegik inderdaad het blauwe scherm. Er werd een foutmelding getoond van een driver van m'n video kaart. Ik heb deze driver verwijderd. Het bleek een update te zijn die ik van het internet heb afgehaald. Misschien zat er een fout in. Ik heb de originele driver van de cd behorende bij de video kaart weer geinstalleerd.

Tot op heden nog geen blauw scherm gehad . Ik wacht het nog een paar weken af, maar ik vermoed dat het probleem deze driver was. Jullie wil ik bedanken voor de gegeven adviezen. want een pc hebben met een 3.2 Ghz processor aan boord, zo'n kleine 400 Gb aan harddisk ruimte die dan telkens opnieuw opstart, daar word je niet vrolijk van.

Tot zover, mensen hartelijk bedankt.:D :D :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan