Herstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cowgirl

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
163
Hallo,

Kan iemand mij helpen, af en toe moet ik mijn computer herstarten als er bijvoorbeeld updates zijn gedaan. Het vervelende is dat hij dat niet doet.
Eerst dacht ik laat maar gaan, maar het gaat mij toch irriteren! Ik weet echt niet wanneer dat het begonnen is, vanmorgen heb ik alles opnieuw op mijn PC gezet dus met een hele schonen C: schijf begonnen, maar nu doet hij het weer.:evil:

Groetjes Cowgril
 
Hoe probeer je je computer te herstarten? Kan je hem via start uitschakelen uitschakelen laten uitschakelen. Wat gebeurt indien 2 seconden op de aan uit schakelaar drukt?
 
Excuses voor mijn late reactie. Het probleem komt voor bij windows afsluiten, vervolgens kan je dan opnieuw opstarten en dat werkt dus niet. Ergens blijft de computer dan hangen, als ik hem helemaal uitschakel en dan weer aanzet heb ik geen problemen. Gisteren heb ik de C: schijf schoongemaakt en XP opnieuw geinstalleerd om dat mijn computer met opstarten heel erg traag is. In het begin startte hij sneller op, maar vanaf vanmiddag is het weer precies hetzelfde.

Dus eigenlijk zijn het twee problemen geworden, het niet opnieuw opstarten!! en dan ook nog eens heel traag zijn.

Groetjes Cowgirl
 
Heb je je harde schijf voor het herinstalleren opnieuw geformatteerd?

Indien niet, draai eens scandisk met alle opties

klip op eigenschappen van de harde schijf, en dan is het iets met schijfcontrolen, en je moet alle twee opties aanvinken.

Lukt dat niet, dan moet je Windows opnieuw installeren. Erbij moet je eerst je partitie verwijderen, dan de computer opnieuw opstarten, en dan windows opnieuw een partitie aan laten maken. Het formatteren mag je niet snel laten doen.

:thumb:
 
Jammer genoeg hebben we dat allemaal gedaan, zelfs nog uitgebreid geformatteerd. Gisteren vertelde mij ook iemand dat het misschien het geheugen zou kunnen zijn, ik denk dat het zoeken zal worden. En ook dat het niet zomaar opgelost is!!

Groetjes Cowgirl
 
Je geheugen kan je testen door memtest86 of memtest86+ te downloaden en te draaien vanaf CD.

Te vinden onder ander: http://www.memtest.org

Kom je echt niet verder kan je eens bij mij langskomen en je computer meenemen...:thumb:
 
Heel erg bedankt voor je reactie, heb gezien dat het testen van het geheugen nogal omslachtig is mijn kennis gaat niet zo heel erg ver.
Deze maand gaan wij verhuizen, dus de tijd gaat mij echt ontbreken om eventueel bij je langs te komen, graag zou ik dit aanbod wel willen bewaren. Mocht ik het het einde van het jaar geen andere computer hebben dan kom ik hier zeker op terug.

Nogmaals bedankt voor het meedenken

Groetjes Cowgirl
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan