Herstel partitie verwijderen (AOMEI) ? Maar dan....

luvene

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2015
Dag allemaal,

Ik ben geen leek, meer een autodidact. Ik loop tegen het volgende probleem op en durf een en ander niet uit te voeren, als het al gaat......zie het plaatje ter verduidelijking.

Ik wil de lege ruimte van 97,66 GB, dat was voorheen mijn backup partitie aan de C-schijf toevoegen maar dat kan niet omdat er een Herstelpartitie tussen zit die ik niet zomaar kan verwijderen. tevens vrees ik dan dat Windows niet meer opstart.......denk wel dat het de herstelomgeving van AOMEI is. Deze heb ik ooit later geïnstalleerd toen Windows er al op stond. Dat is ook de reden dat het niet vooraan de schijf staat. Ik kan wel in AOMEI die herstelomgeving uitzetten maar de feitelijke partitie blijft gewoon bestaan.

En dan zie ik ook nog als 1e partitie 529Mb, ook een herstelpartitie en daarachter 99Mb, iets van EFI systeem.

Hoe kan ik die niet toegewezen ruimte nu aan die C-schijf toevoegen?

Ik ben reuze benieuwd.

Groet, JohanAOMEI probleem2.jpg

Met het gratis IM Partition Manager kun je wat meer, ook partities verschuiven:
Ik heb ook AOMEI, en ik denk dat die herstel-partitie van windows zélf komt?

Met het gratis IM Partition Manager kun je wat meer, ook partities verschuiven:
Ik heb ook AOMEI, en ik denk dat die herstel-partitie van windows zélf komt?
Allereerst dank voor je reactie, echter een oplossing zie ik niet. Voordat ik überhaupt iets ga doen moet ik wel ZEKER weten dat het werkt en ik nog kan opstarten. Aan denken heb ik niets, sorry, niet boos worden of gefrustreerd raken........Vraag me echt af of je herstel partities kunt verplaatsen.........

Jij stopt twee vragen in één vraag.
1. Titel is verwijderen herstelpartitie en je weet niet wat dit precies is.
2. Hoe kan ik die niet toegewezen ruimte nu aan die C-schijf toevoegen?

Punt 1 zou ik dan maar niet aankomen.
Punt 2 zou met een partitionmanager moeten kunnen.

Overigens moet je altijd eerst een systeemkopie maken.

Gedetailleerde stappen voor het toevoegen van niet-toegewezen ruimte met de MiniTool Partition Wizard

Start de MiniTool Partition Wizard: Open de applicatie in de hoofdinterface.

Selecteer de partitie: Klik op de partitie die u wilt uitbreiden (bijv. station C: of D:).

Kies "Partitie uitbreiden": Selecteer "Partitie uitbreiden" in het linkerpaneel of klik met de rechtermuisknop op de partitie en kies de optie "Uitbreiden".

Kies de niet-toegewezen ruimte: Klik in het nieuwe venster op het dropdownmenu naast "Vrije ruimte gebruiken van" en selecteer de niet-toegewezen ruimte die u wilt gebruiken.

Pas de grootte aan: Sleep de schuifknop naar links of rechts om te bepalen hoeveel niet-toegewezen ruimte u aan uw partitie wilt toevoegen.

Bevestigen en toepassen: Klik op "OK" om terug te keren naar de hoofdinterface.

Wijzigingen toepassen: Klik op de knop "Toepassen" in de linkerbovenhoek van het hoofdvenster om het proces te starten.

Bevestig de bewerking: Er verschijnt een bevestigingsvenster. Klik op "Ja" om de bewerking te starten en wacht tot deze is voltooid

Toepassen is Apply (zonder deze knop te drukken wordt er niets uitgevoerd!, dus niet vergeten).

Laatst bewerkt:
Wat jij schrijft hoe je een partitie qua grootte moet uitbreiden is me bekend maar omdat die herstelpartitie vóór de niet toegewezen ruimte staat gaat dat niet.....als verwijderen geen optie is moet deze verplaatst worden. Maar wat is deze herstelpartitie dan? Betreft het een herstelpartitie welke is bedoeld om terug te gaan van W11 naar W10? Betreft het een herstelpartitie van AOMEI? En wat zijn die twee eerste partities vooraan de schijf? Dat zou ik eerst wel eens willen weten voordat ik me aan zulke dingen waag. En ja, dat ik een systeemkopie moet maken voordat ik dergelijke dingen doe is me wel duidelijk.

omdat die herstelpartitie vóór de niet toegewezen ruimte staat gaat dat niet.....
Wie zegt dat?
Ik denk niet dat je het geprobeerd hebt. Plaats dan hier de screenshot met melding/error waar staat dat het niet gaat/de zaak geblokkeerd wordt.

Ik heb nog nooit gehoord van een partitie van AOMEI.

Maar goed, Lange Pier is zeer deskundig op dit gebied en dan moet je maar afwachten of hij reageert.

Dat zeg ik en ja, ik heb dat geprobeerd maar omdat die herstelpartitie tussen de C schijf en de niet toegewezen ruimte ligt gaat dat niet! Je wilt de C schijf groter maken, lees uitbreiden maar direct achter die C partitie zie je die herstelpartitie en daarom kan dit niet. Indien je die herstelpartitie helemaal achter de niet toegewezen ruimte kan verplaatsen zal het wel lukken.

Je kunt in AOMEI ook een opstartmenu maken zodat wanneer je de PC aanzet een bootmenu krijgt. Kun je kiezen uit gewoon Windows opstarten of de herstelomgeving van AOMEI starten. Mijn gedachte is dat dit ook een herstelpartitie kan zijn op je harddisk maar weet ik niet zeker. In ieder geval weet ik wel dat zoals de situatie nu is ik de C partitie niet kan uitbreiden omdat direct achter die C partitie die herstelpartitie in de weg zit. En wat is dat dan voor partitie? Kan dat eventueel ook worden verwijderd? En wat zijn die eerste 2 herstelpartities dan helemaal vooraan de schijf?

En ja, je kunt in AOMEI ook een bootable usb maken om op die manier in de herstelomgeving te komen. Dat werkt hetzelfde zoals ik nu heb gedaan.

De herstel partitie is gewoon van Windows.
Met de AOMEI Partition Assistant kan je die prima verplaatsen naar rechts van de Unallocated space waarna je die ruimte kan toevoegen aan je C: schijf.

Ook hier bezig:

Terug
Bovenaan Onderaan