Herstel via ISO: mogelijkheden/beperkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendrikdegraaf

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2006
Hallo,

Ik probeer graag af en toe een nieuw besturingssysteem uit (Ubuntu, Fedora, Windows Vista). Door gebrek aan kennis (Ubuntu & Fedora) of geld (Vista trial) grijp ik toch uiteindelijk steeds weer terug op mijn oude vertrouwde Windows XP.

Het terugkrijgen van de computer in de oude staat is een tijdrovende bezigheid, want eigenlijk gebruik ik alleen de "Wizard bestanden en instellingen overzetten": Het besturingssysteem en alle programma's moeten opnieuw worden geïnstalleerd en opnieuw naar de meest recente updates zoeken.

Op het internet heb ik het één en ander gelezen over programmatjes die hele schijven kunnen mounten als een ISO bestand. Het is me echter niet helemaal duidelijk geworden of dit soort software ook kan worden gebruikt om het besturingssysteem en andere software in één keer terug te zetten.

Zou iemand me hier iets meer over kunnen vertellen? (wat voor programma's/ hoe te gebruiken)

Als iemand nog andere tips heeft over het zo snel mogelijk in de oude staat terugbrengen van een computer hoor ik het ook graag.

Groeten,

Hendrik

Hoi Harry,

Dat klinkt goed. Is er ook een freeware programma met deze mogelijkheden?

Ik had zelf al iets gevonden, nl: DriveImage XML (http://www.runtime.org/dixml.htm), maar het was me niet geheel duidelijk of deze hetzelfde kan als Acronis.

Weet iemand nog iets?

Alvast bedankt,

Hendrik

Ik bedacht net nog een mogelijkheid: trial-versie van Acronis TrueImage gebruiken..... Valt het systeem toch nog terug te zetten als de trial verlopen is?

Ik hoor het graag,

Hendrik

Hoi !

Als je een rescue CD maakt (wordt in elk geval aanbevolen, mocht je systeem niet meer opstarten) met TrueImage lijkt me dat geen probleem.

Je kunt me ook even een mailtje sturen, misschien heb ik een betere oplossing.

Greetz,

Harry.

Beste Harry,

Ik heb je gisteren een email gestuurd. Dit even ter info.

Ik zie je emailtje graag tegemoet!

Groeten,

Hendrik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan