Herstel windows xp home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romiam39

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Ik heb thuis op mijn pc windows xp home edition en door problemen die er waren heb ik recovery gedaan met behoud van data en programma's. Hij heeft dus in principe alleen windows-onderdelen gemaakt en gerepareerd. Maar als ik mijn pc nu weer opstart geeft hij dus niet meer mijn bestaande windows (met data en programma's) weer maar de herstelde windows. Mijn backup staat gelukkig wel ergens in een map. Maar hoe krijg je die weer terug, zodat hij die weer opstart??

Groetjes,

Romiam

Hoe heb je die backup gemaakt en van wat allemaal?

Heb recovery uitgevoerd met behoud van data en programma's. Deze backup vind ik terug in een speciale aangemaakte map. Dus is er niks verloren gegaan, alleen het opstarten doet hij in een herstelde windows. Dus hoe start ik mijn pc weer op met de genaakte back-up?? Zal wel iets met de BIOS opstart te maken hebben??

Heb je die backup gemaakt met prog van windows (reserve kopie maken) of niet?
Als dat zo is dan staat er ook reserve kopie terug zetten.
Is dat niet zo dan weet ik niet hoe je die backup gemaakt hebt?

Ik heb gebruikt gemaakt van windows herstellen met behoud van Data en programma's. Meer heb ik niet gedaan, en de backup-folder staat gewoon ergens op de c-schrijf. Alleen bij het opstarten geeft hij de nieuwe windows, alsof hij terug is gezet naar het begin. Weet even niet wat ik nu moet doen.

Je hebt waarschijnlijk het systeem opnieuw geïnstalleerd en niet alleen Windows.

Je had alleen Windows moeten installeren, dan waren de programma's en data in de directories blijven staan waar ze stonden.

De backup waar je het nu over hebt heeft Windows zelf aangemaakt en staat dan op de C:.

Je kunt de data in dat geval wel weer kopieren/verplaatsen naar je nieuwe lege map. Programma's zul je echter waarschijnlijk opnieuw moeten installeren omdat het register ook opnieuw is aangemaakt.

Gelukkig heb ik nog wel alle programa's ergens op cd-rom staan. Maar hoe zit het dan met de instellingen en zo. Ik bedoel mijn instellingen in outlook 2003 en mijn favorieten in explorer?? Ben ik die dan kwijt??

Je favorieten kun je gewoon kopieren.
Staan nu in de backup directory:
c:\"Backupdirectory"\Documents and settings\"je naam"

Deze kun je nu gewoon kopieren naar C:\Documents and settings\je naam.

Je adresboek en berichten kun je ook kopieren, alleen accounts en andere instellingen zoals berichtregels moet je opnieuw aanmaken. Deze instellingen zaten nl. in het register.

Adresboek zal hier staan:
c:\"Backupdirectory"\Documents and settings\"je naam"\application data\microsoft\adressbook

Je berichten met mappen zal waarschijnlijk ergens staan in:
c:\"Backupdirectory"\Documents and settings\"je naam"\local settings\application data\
(deze weet ik echter niet zeker, ik gebruik outlook express)

Die van Outlook staan waarschijnlijk in:
c:\"Backupdirectory"\Windows\Application Data\Microsoft\Outlook

Laatst bewerkt:
Heb gisteravond een aantal programma's (Data) kunnen terug zetten. Een heleboel programma's die ik in gebruik had heb ik weer moeten installeren. Maar gelukkig niks verloren gegaan.
Probleem is dus bij deze weer opgelost. Bedankt allemaal voor het meedenken.

Groetjes,

Romiam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan