Na een fix aantal componenten te hebben vernieuwd ( zie andere topics), doe t de pc het nog steeds niet lekker.
Inmiddels zijn, moederboard, harde schijf, videokaart vernieuwd.
Mobo is nu Asrock K7S41 GX
Harddisk Maxtor DiamondMaxPlus 21 250 Gb
Video Nvidea Geforce FX5500
Alles nieuw aangeschaft.
Verder hangt er in,
CPU AMD Athlon XP 2600
Geheugen Kingston DDR2 512 Mb
Voeding merkloos 300 Watt
CD writer Liteon oud beestje
Het ene moment draait de pc ongebruikt achtereen enkele uren, de andere keer ongebruikt slechts een 15 minuten.
Dan weer draait ie uren, met gebruik van progs, maakt niet uit word, ie, online spel, whatever.
De andere keer springt ie er na 5 a 10 minuten uit.
Hoogst gemeten temperatuur met PC Wizard 2008:
CPU 68
Mobo 61,5
Harddisk 55
Het maffe is, dat als tie uitvalt, ik hem wel kan aandrukken, maar hij niet reageert.
Pas na het afkoppelen van de spanning door middel van het uittrekken van de stekker uit de (geaarde) wandcontactdoos, reageert ie weer en gaat weer aan.
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen, het probleem begon met een haperende harde schijf, maar heb inmiddels een bijna nieuwe pc.
Iemand hier nog een helder idee?
Inmiddels zijn, moederboard, harde schijf, videokaart vernieuwd.
Mobo is nu Asrock K7S41 GX
Harddisk Maxtor DiamondMaxPlus 21 250 Gb
Video Nvidea Geforce FX5500
Alles nieuw aangeschaft.
Verder hangt er in,
CPU AMD Athlon XP 2600
Geheugen Kingston DDR2 512 Mb
Voeding merkloos 300 Watt
CD writer Liteon oud beestje
Het ene moment draait de pc ongebruikt achtereen enkele uren, de andere keer ongebruikt slechts een 15 minuten.
Dan weer draait ie uren, met gebruik van progs, maakt niet uit word, ie, online spel, whatever.
De andere keer springt ie er na 5 a 10 minuten uit.
Hoogst gemeten temperatuur met PC Wizard 2008:
CPU 68
Mobo 61,5
Harddisk 55
Het maffe is, dat als tie uitvalt, ik hem wel kan aandrukken, maar hij niet reageert.
Pas na het afkoppelen van de spanning door middel van het uittrekken van de stekker uit de (geaarde) wandcontactdoos, reageert ie weer en gaat weer aan.
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen, het probleem begon met een haperende harde schijf, maar heb inmiddels een bijna nieuwe pc.
Iemand hier nog een helder idee?