Herstelinstallatie Windows XP Home loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
27.152
Ik heb hier een PC staan met het volgende probleem:

De eigenaar van de PC heeft getracht (op de correcte manier) om een herstelinstallatie uit te voeren, maar deze is halverwege vastgelopen. Aan mij om het op te lossen maar:

Ook bij mij gebeurt hetzelfde:

Start de PC op met XP Home cd erin, krijg de melding dat setup verder uitgevoerd wordt, echter bij de melding "nog ca. 34 minuten" bij "apparaten installeren" gebeurt er niets meer:eek:

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- 3 verschillende cd's van XP Home
- 3 verschillende cd/dvd drives
- nieuwe IDE kabel
- middels UBCD chkdsk /r uitgevoerd
- bios defaults geladen

Niets helpt.
Ik weet dat ik de harddisk in een andere PC kan zetten om de data te copieren en daarna een compleet nieuwe install te doen, maar er staat bijna 100Gb data op....

Daarnaast wil ik gewoon proberen of het anders op te lossen is.

Wie weet raad???
 
ik heb dat probleem ook vaak ligt het er niet aan aan de oude windows?
die moest helemaal verwijderd zijn, zo ver ik weet
 
weet ik, maar als er nog bestanden van de oude iwndows op staan gaat het meestal moeilijk (uit ervaring)
 
Bedankt voor je suggestie, maar ik denk toch dat dat in dit geval de oorzaak niet is...
 
Je zegt dat hij vastloopt bij apparaten installeren, wat zit er zoal aan de pc dan? Misschien een niet-native driver die hij niet geïnstalleerd krijgt?
 
Heb ik inderdaad ook aan gedacht. Alles is onboard, behalve de AGP videokaart en een PCI modem-kaartje.
Het modem-kaartje heb ik eruit gehaald, videokaart moet ik helaas laten zitten, heeft helaas geen video onboard
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook kunnen proberen met een Windows 98 bootdisk in dos te komen, en dan format c: uitvoeren. Misschien zit er iets op je schijf niet helemaal lekker.
 
Format is het probleem niet, daar heb ik hier tools genoeg voor.

Ik zou juist graag die vastgelopen setup op een of andere manier herstellen.

Bedankt voor het meedenken trouwens!!
 
Ik denk dat er toch ergens hardware tegenwerkt, aangezien je dan die melding krijgt. En omdat je al meerdere cd's hebt gebruikt zit het daar ook niet in. Misschien zit er iets in de BIOS niet goed, als je de defaults hebt geladen moet je misschien iets terugzetten. En inderdaad de harddisk.. sata of ide?
 
IDE harddisk en het begin van de herstel-installatie heeft gewoon gelopen...
 
Ik kan er van alles opzetten, maar ik wil niet formatteren!
 
Aah.. Dat bedoel je met herstelinstallatie..
Is er een mogelijkheid om de problemen, waardoor je wilt herstellen, anders op te lossen of?
 
Hoi,

Was het maar waar...

De "baas" van de PC is al met die herstelinstallatie begonnen en Windows zelf werkt dus niet meer...
Kom alleen maar in de "setup afmaken" loop terecht, die dus vastloopt:evil:

Bedankt trouwens ook voor het meedenken:thumb::thumb:
 
Als Windows toch niet meer werkt kan je misschien de hardeschijf even in een andere pc inbouwen, dan alle belangrijke bestanden overzetten op een andere hardeschijf en hem vervolgens formatteren.
Ik denk dat je met de herstel niet veel verder zal komen.
 
Als Windows toch niet meer werkt kan je misschien de hardeschijf even in een andere pc inbouwen, dan alle belangrijke bestanden overzetten op een andere hardeschijf en hem vervolgens formatteren.
Ik denk dat je met de herstel niet veel verder zal komen.

Ik ben ook inderdaad bang dat er niets anders op zit...
 
Het lijkt erop dat er door een eerdere herstelpoging ergens een bitje is omgevallen. In dat geval blijft 'ie min of meer loopen en kun je er weinig aan doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan