Herstellen archief map na 'hard delete'

Status
Niet open voor verdere reacties.

por123bar

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2006
Berichten
23
Hallo, ik heb mijn outlook emails vanaf mijn oude laptop geëxporteerd (.pst file) en naar mijn nwe laptop geïmporteerd. Vervolgens heb ik op mijn oude laptop in outlook alle email geselecteerd en handmatig verwijderd (shift-delete). Mijn oude laptop gaat namelijk naar iemand anders, mail moest daarom definitief verwijderd.

Toen kwam ik er achter dat op de nwe laptop de 'outlook archief mappen' niet zijn meegenomen. En deze heb ik dus shift-deleted op de oude laptop.
Op de C schijf oude laptop zie ik echter nog twee .pst files. 1 genaamd archive.pst van 6.7MB, en de ander outlook.pst van 3,7GB.
Ik heb een recovery programma (PST walker) laten draaien maar deze maakt slechts een gedeelte van de archief map zichtbaar, hiervan is de helft ook niet leesbaar (rare tekens etc) en exporteren gaat niet zoals ik wil. Het zijn namelijk MSG files deze zijn alleen gecategoriseerd op email onderwerp, niet op 'verzenddatum' noch op 'verzonden aan'.

Wat ik graag zou zien is natuurlijk de gehele email bibliotheek terug in outlook zodat ik vervolgens een pst backup kan maken van de archief map en deze importeren op mijn nwe laptop
Ik heb de oude laptop verder niet meer gebruikt om overschrijven van dat schijf deel te voorkomen.

Weet iemand een oplossing of programma om 'shift deleted' emails terug te kunnen toveren in deze situatie?
Thanks
 
een systeem herstel punt terug zetten??? ik ga je hele verhaal niet lezen hoor:p
 
Systeemherstelpunt zal de data ongemoeid laten, dus dat gaat niet helpen...
 
@por123bar : als ik je probleem goed begrijp dan heb je een oude laptop waar nog wel twee (onaangeroerde?) .pst bestanden staan? De outlook.pst en de archive.pst. Gelet op de omvang van de 2 bestanden (zoals je ze beschrijft in je bericht) denk ik dat het idd. de volledige .pst bestanden betreft.
Dan zou je probleem opgelost moeten zijn!
Zet die 2 bestanden op usb en plaats ze daarna simpelweg op de nieuwe machine en wel op de plek waar de nieuwe (redelijk kleine) outlook.pst en de archive.pst van je nieuwe outlook installatie staan. Ken je die lokatie? ->
C:\gebruikers\jouw naam\appdata\local\microsoft\outlook

Met plaatsen bedoel ik dat je de nieuwe en kleine 2 .pst bestanden op je nieuwe machine overschrijft met de 2 van je oude machine.

@vanschagen: jij loopt hier toch ook al een heel poosje mee.............. eerlijkheid gebiedt mij te schrijven dat ik je opmerking over het "verhaal niet lezen" redelijk onbegrijpelijk vind (en dan druk ik mij héél diplomatiek uit)
 
Laatst bewerkt:
@gast0225, bedankt voor je reactie. Ik heb zoals je voorstelt beide pst files gekopieerd op HDD en in outlook geimporteerd (nwe laptop). Hierbij 'dubbele items niet importeren'. Echter er gebeurt dan niets.

Ik denk dat de pst files wel de informatie bevatten (gezien de grootte 3.7GB outlook en 6.7mb voor archive) maar omdat ik 'shift delete' heb gedaan is deze info niet direct te lezen.
Zoals gezegd met PST walker krijg ik slechts een gedeelte van de mails terug en in een onhandig msg bestand, ik heb er €40 voor betaald.
Ik hoop dat iemand mij iets kan aanraden, software dat pst files kan reparen/herstellen of iets dergelijks maar welke?

Verder @vanschagen, ik begrijp uw reactie ook niet helemaal.
Nu ben ik weliswaar een junior member maar dit is een forum voor PC problemen nietwaar?
 
Jij hebt mijn bericht niet goed gelezen. Niet importeren.

Wat ik schrijf speelt zich allemaal af in de Windows verkenner. Je moet / mag Outlook zelfs niet geopend hebben.

Nog een keer dus..................
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad verkeerd begrepen. Ik heb nu exact gedaan zoals je zegt; beide pst files via verkenner op nwe laptop gezet en daarna outlook opgestart.

Opmerkelijk krijg ik nu alleen de verzonden emails terug (degene die ik overigens al had), inbox blijft leeg maar dat geeft niks deze had ik eerder ook succesvol overgezet.
Wat ik heel graag wil maar wat ontbreekt is de archief map waar verzonden emails zaten van voor 2012.
Vreemd is; als ik met PST walker (finds hard deleted and orphaned items) de outlook.pst file doorspit (3.7GB) dan wordt een groot deel van deze gearchiveerde verzonden emails zichtbaar.
Bij scannen van de archive.pst daarentegen (6.9MB) zie ik maar een klein deel van de gearchiveerde verzonden mails. Helaas zijn ook een hoop emails niet te lezen, rare tekens enzo.

Iemand nog suggesties voor herstellen van pst files?
En weet iemand toevallig een gratis converteer programma msg naar pst?

Bedankt voor het meedenken, :thumb:
 
Aangezien je met de beide .pst's álles te 'pakken' hebt van Outlook (inkomende en uitgaande mail, verzonden mail, contactpersonen, agenda etc.) kan het alleen maar betekenen dat jij in je eerste enthousiatse verwiideractie nu net iets teveel hebt verwijderd, zodat de items die je nu mist, geen deel meer uitmaakten van één van de pst's.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan