Opgelost Herstellen back-up gaat fout

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.662
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
W10 > Norton Ghost Twee identieke schijven qua merknaam/grootte etc. A en B. Ik maak een back-up van A en zet die terug op B. Twee methodes > herstel disk met en zonder handtekening. Uitvoeren >
1. zonder handtekening > geen foutmeldingen/errors > voltooid > Maar schijf B = RAW
2. met handtekening > geen foutmeldingen/errors > voltooid > Maar schijf B = RAW
controle MFT > Goed
Tijdens het herstellen lijkt alles erop dat het goed gaat. Maar niet dus.

Toen met AOMEI gedaan en gelukt.

Vraag me af, waar gaat het dan fout?
 
Wat betekent "handtekening" in dezen?
En is Norton Ghost niet te oud?
 
Ik heb eerder gezien dat Windows er niet goed tegen kon als er 2 identieke schijven tegelijk actief waren. Mogelijk heeft Ghost eenzelfde probleem.
 
Windows saves an sequence of numbers, called a disk signature or unique identifier, on every disk it uses. I assume it uses this signature to tell one disk apart from another. If you connect, or "mount", a disk that has the same signature as an existing one, Windows will refuse to assign it a drive letter.
 
Das natuurlijk bij alle kloon software zo met die UUID zolang je de te klonen schijf en de kopie ervan laat zitten. Ik kloon dus ook altijd vanaf een USB stick zodat de schijf waar Windows op draait nooit bij het klonen de bootschijf is. Dus "live" klonen van een schijf die op dat moment de boot schijf is: Ik doe het nooit, wat er ook beweerd wordt dat het kan.

Neem Aomei BU of zo en dan hebben we dit soort problemen en reparaties ook niet meer.
Ik ben al jaren van Ghost af en Aomei Backupper (vrije versie) bevalt me prima.

Dit had ik nog staan, maar was nog niet gepost als reactie op @RogerS in #3.
Dat is vooral als je van 1 van de 2 boot, mits de UUID van de schijven ook gelijk is.
UUID staat voor Universally Unique Identifier en is dus een ID die wordt gebruikt om (in dit geval) de identiteit van een harde schijf aan te duiden. Dat gebeurt d.m.v. een zgn. 16-octet (128-bit) nummer. De UUID wordt weergegeven in 32 hexadecimale cijfers. Deze cijfers zijn ingedeeld in vijf groepen, in ongelijk aantal en gescheiden door koppeltekens: 8-4-4-4-12.
In Linux als ik dan toch een sync tussen die 2 schijven uit wil voeren dan verander ik voor de zekerheid de UUID van een v/d schijven.
 
Laatst bewerkt:
Sinds VSS in Windows zit hoeft live klonen geen probleem meer te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan