Herstellen naar originele XP versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Dag mensen,

ik zit met een probleem.

Ik heb een pc met op dit moment een illegale XP proff. editie erop geinstalleerd. Hij doet nu echter al een tijdje moeilijk over het feit dat ik de dupe ben van een illegale copy.

Nu gaat het over een Compaq laptop, en er zit een sticker opgeplakt met een officiele XP home edition serial. Hoe zet ik nu alles terug naar deze serial? Ik heb nog een Compaq XP home edition cd, maar volgens mij hoort bij iedere cd een ander serial.

Hoe kan ik dit oplossen op een snelle en efficiente manier?

Groet
Jos
Oppa-Fashion.nl

Als je de originele recoverycd's heb hoef je waarschijnlijk geen serial in te voeren. Anders dient er zich een sticker te bevinden op de laptop met de serial

CrashPuppy

Laatst bewerkt:
De serial is onafhakelijk van de CD. Enkel de versie telt, zelfs niet de taal. Een XPPro kan je niet installeren met de key van een XP-home, maar dat is ook het enige.

Jan

Oke,

dank jullie wel voor de reacties. Er bevindt zich een sticker op mijn Compaq laptop.

Alleen wat bedoel je met verschil in versie dat kan uitmaken?

Het probleem dat jij hebt wordt veroorzaakt doordat de Windows-versie niet bij de hardware snapshot van de PC hoort. In de mededelingen die je krijgt over niet legale software kun doorklikken naar de Windows Genuine Advantage Toolkit. Je kunt dan online een licensie van Microsoft kopen en met een paar dagen heb je een Installatie CD Windows XP in huis. Het kost wel 141,00 euro, maar daarna ben je legaal bezig, krijg je alle updates en kun je gratis downloaden: Windows Defender, Internet Explorer 7, Windows Media Player 11, om maar een paar voordelen te noemen.

Sorry, maar lees jij wel mijn vraag?

Aan dit antwoord heb ik toch helemaal niks!
Ik heb al een serial van een legale versie op een sticker staan.

Rustig, ik doe ook mijn best. :)
Die sticker helpt je niet, als er een andere Windows op is gezet. Dat jij die meldingen krijgt van Microsoft gebeurt meestal omdat de PC niet hoort bij de Windows die er op staat. Of andersom.

En ik heb niets gezegd, als die CD met Windows XP Home gelijk met de PC is gekocht. Maar ik had door jouw vraag niet de indruk dat dat het geval was. En dan is de enige legale methode die Toolkit.

Ja sorry, ik heb je antwoord denk ik verkeerd begrepen.
Maar hoe kan het dan dat ZwoZwedra mij zegt, dat het wel
mogelijk is?

Is dat dan gewoon fout?

Je kunt de windows-versie installeren, maar inderdaad kan je die versie waarschijnlijk niet meer registreren biij windows, als de key al gebruikt is voor een andere PC, dus die zal maar 30 dagen werken alds het registreren niet lukt. Ik bedoelde in fiete dat je, met gelijk welek serial een zelfde versie kunt installeren, maar registreren is een andere zaak. Sorry voor het misverstand.

Jan

Als ik er nog kort iets over mag zeggen: bij de invoering van Windows XP is Microsoft voor het eerst begonnen met het laten valideren van Windows. Dat gaat werkelijk razend snel via het Internet bij iedereen die een PC heeft met een legitieme Windows. De productcode op die sticker op de PC-kast is dan in overeenstemming met de productcode van de Windows XP Setup CD.

Is er een goede reden waarom de validatie toch niet lukt, dan moet je telefonisch met een Microsoft-medewerker tot overeenstemming zien te komen.

Heb je géén goed verhaal: de Toolkit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan