Herstelpartitie Acer werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TD160

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Berichten
5
Hello allen,

Excusses voor dit lange bericht.

Heb een amper gebruikte 3 jaar oude Acer extensa 5220 - 101G08Mi overgenomen van een kennis als reis/vakantie machine.

Eerste wat ik gedaan heb is de winkel toestand (vista) herstellen om te bevestigen dat deze werkt, hier geen problemen.

Volgende stap was om de c partitie te formateren en win7 schoon te instaleren. En ja, ik was vergeten eerst herstel dvd's te branden. DUH.

Nu beginne twee problemen.


Probleem 1.
De winkel restore ALT-F10 werkt na instal van win7 niet meer.

De instalatie van win7 heeft de speciale Acer MBR overschreven waardoor de winkel restore faalt.

Ik krijg de volgende melding als ik na afsluiten en opnieuw opstarten de ALT-F10 probeer.

"Windows opstart options for windows 7.
Path \windows\system32\winload.exe
Partition 2
Harddisk d4e502fe
[NOEXECUTE=OPTIN" met een wit cursor blokje over het sluitende ]"

Op de status balk aan de linker kant "Enter=Opgeven" en aan de rechterkant "ESC=Annuleer".

Als ik nu op Enter klik krijg ik een scherm dat mij vraagt een OS te selecteren (alleen win7) gevolgd door een scherm dat veel lijkt op het scherm dat opkomt als windows niet op de juiste manier is afgesloten.


Probleem 2.
Onder win7 heb ik alles aan de praat gekregen behalve de ingebouwde Bluetooth (die ik hoopte te gebruiken om bestanden over te zetten naar mijn desktop machine.

Meer dan 60 minuten @ 50 euro cent p/m heeft geen oplossing geboden voor beide problemen. Ook contact met de fabrikant van de Bluetooth (Foxconn) geeft geen oplossing.

De enige oplossing die Acer biedt is een stel herstel dvd's te bestellen @ 60 euro (een nogal belachelijk begrag voor een paar gebrande dvd's) met de kanttekening dat dit probleem 1 waarschijnlijk niet zou oplossen.

Maar iedereen weet dat mensen van een helpdesk het niet altijd bij het juiste eind hebben.

Mijn vraag is nu:

Weet iemand een oplossing voor één of beide problemen. Ik zou graag de mogelijk houden on Vista terug te kunnen zetten als ik eventueel nog meer problemen tegen kom. Maar om nu nog een 60 euro uit te geven, nee dank u.

Met dank voor het lezen.

Mvg.
TD160
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hello wampier,

Volgens de Acer update site is de driver voor een Foxconn. In mijn zoektocht naar een oplossing heb ik bergrepen dat er wat sub modellen geweest zijn met de zelfde 5220 type aanduiding.

Zie http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers .

Ik heb alle compatibiiliteits modussen geprobeerd, echter zonder resultaat. Er wordt geen Bluetooth device gevonden.

Een mail van Foxconn bevestigd dit in weze, maar meldt dan dat het om een OEM product gaat en verwijst mij terug naar Acer, die op hun beurt gewoon melden dat ze alleen de originele OS (vista) ondersteunen.

Jouw link is nuttig. Als ik echt geen goede oplossing kan vinden, kan ik die driver proberen.


De ALT-F10 moet worden gebruikt als men de winkel toestand terug wil zetten.
Een (toch niet zo ) idioot proof restore dus.

Mvg.
TD160
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nog even gechecked, maar de vista download van de ACER website die je linkte bevat.... broadcom bluetooth drivers. Ik zou zeggen probeer het gewoon met de broadcom drivers
 
Hello wampier,

Dan zien we toch verschillende dingen.
Capture01.JPG


Maar zoals ik al hierboven heb gemeld, het is een optie on te proberen als niets anders meer werkt.


Mvg,
TD160
 
Ik heb dat echt wel gezien, maar als je die foxconn driver download en openmaakt zitten daar dus broadcom drivers in (zeer makkelijk zelf te verifiëren). Blijkbaar relabeled foxconn een broadcom chipset. Dit gebeurt wel vaker, meeste Linksys apparatuur is ook broadcom. In hoeverre foxconn functionaliteit toevoegt boven op de basis broadcom weet ik natuurlijk niet zonder er veel tijd in te steken, maar ik neem aan dat bestandstransfer in de basis zit
 
Hello wampier,

IK heb de broadcom BT win7 driver van de 5230 gedownload.

Geprobeerd te instaleren.

Niets.

Alleen deze mededeling.
"Er is geen bluetooth apparaat opgemerkt. Zorg ervoor dat het Bluetooth apparaat goed aangesloten is om door te gaan met instaleren."

Met als enige klikbare knop "Instalatie Annuleren"

Deze melding kreeg in ook met de 5220 vista driver.

Het vreemde is dat ik op de voorkant van laptop een schakelaar kan over halen waarna de melding "Bluetooth Toegestaan" verschijnt. Alleen het lampje gaat niet branden zoals het wel deed onder Vista.

Mvg,
TD160
 
In dat geval is het mogelijk de ACER specifieke moederbord aansturing. Heb dat probleem wel eens eerder gezien, maar dan met Wi-Fi. Wat die knop zou moeten doen is een event sturen naar de hardware om het beschikbaar te maken. Dat maakt het een stuk lastiger om omheen te werken. ACER is hier overigens berucht om, vooral in de linux wereld. OP het moment dat je die knop omzet zou er een nieuw device gevonden moeten worden. Heb je afgezien van de drivers ook de ACER besturingssoftware geinstalleerd?
 
Hiya wampier,

Ik snap wat je bedoelt.

De wifi werd door de instal van win7 gezien en goed geinstaleerd. Zelfs de IR werd door win7 gezien en geinstalleerd, (terwijl op de acer site staat dat er geen IR drivers in win7 zitten)

De 5 in1 cardreader weer niet. Hiervoor de Acer win7 driver geinstaleerd en de reader wordt nu ook gezien.

Als je met "Heb je afgezien van de drivers ook de ACER besturingssoftware geinstalleerd? " bedoelt de zogenaamde applications als AcerGridVista/eDataSecurity/eFramework/eLock/eNet/ePower, dan nee behalve dan de eLaunchmanager. Dit om de sneltoetset te activeren/programeren. Deze machine heeft aan de linker kant een 7 tal sneltoetsen waarvan er 3@4 self te programeren zijn.

Er zijn zoals je misschien gezien hebt een 10 apps en 18 drivers voor Vista en 1 app en3 drivers voor win7. Alleen de eLaunchManager en de cardreader driver for win7 heb ik geinstaleerd.

Geen verdere apps of drivers zijn geinstalleerd omdat de machine geen conflicten laat zien. Op de Bluetooth na.

De rest van de Acer applicaties heb ik eigenlijk niet nodig daar deze al in win7 zitten of een win7 programma aanroepen, en dus niets extra's toevoegen.

Mvg en dank voor je geduld,
TD160
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan