Hello allen,
Excusses voor dit lange bericht.
Heb een amper gebruikte 3 jaar oude Acer extensa 5220 - 101G08Mi overgenomen van een kennis als reis/vakantie machine.
Eerste wat ik gedaan heb is de winkel toestand (vista) herstellen om te bevestigen dat deze werkt, hier geen problemen.
Volgende stap was om de c partitie te formateren en win7 schoon te instaleren. En ja, ik was vergeten eerst herstel dvd's te branden. DUH.
Nu beginne twee problemen.
Probleem 1.
De winkel restore ALT-F10 werkt na instal van win7 niet meer.
De instalatie van win7 heeft de speciale Acer MBR overschreven waardoor de winkel restore faalt.
Ik krijg de volgende melding als ik na afsluiten en opnieuw opstarten de ALT-F10 probeer.
"Windows opstart options for windows 7.
Path \windows\system32\winload.exe
Partition 2
Harddisk d4e502fe
[NOEXECUTE=OPTIN" met een wit cursor blokje over het sluitende ]"
Op de status balk aan de linker kant "Enter=Opgeven" en aan de rechterkant "ESC=Annuleer".
Als ik nu op Enter klik krijg ik een scherm dat mij vraagt een OS te selecteren (alleen win7) gevolgd door een scherm dat veel lijkt op het scherm dat opkomt als windows niet op de juiste manier is afgesloten.
Probleem 2.
Onder win7 heb ik alles aan de praat gekregen behalve de ingebouwde Bluetooth (die ik hoopte te gebruiken om bestanden over te zetten naar mijn desktop machine.
Meer dan 60 minuten @ 50 euro cent p/m heeft geen oplossing geboden voor beide problemen. Ook contact met de fabrikant van de Bluetooth (Foxconn) geeft geen oplossing.
De enige oplossing die Acer biedt is een stel herstel dvd's te bestellen @ 60 euro (een nogal belachelijk begrag voor een paar gebrande dvd's) met de kanttekening dat dit probleem 1 waarschijnlijk niet zou oplossen.
Maar iedereen weet dat mensen van een helpdesk het niet altijd bij het juiste eind hebben.
Mijn vraag is nu:
Weet iemand een oplossing voor één of beide problemen. Ik zou graag de mogelijk houden on Vista terug te kunnen zetten als ik eventueel nog meer problemen tegen kom. Maar om nu nog een 60 euro uit te geven, nee dank u.
Met dank voor het lezen.
Mvg.
TD160
Excusses voor dit lange bericht.
Heb een amper gebruikte 3 jaar oude Acer extensa 5220 - 101G08Mi overgenomen van een kennis als reis/vakantie machine.
Eerste wat ik gedaan heb is de winkel toestand (vista) herstellen om te bevestigen dat deze werkt, hier geen problemen.
Volgende stap was om de c partitie te formateren en win7 schoon te instaleren. En ja, ik was vergeten eerst herstel dvd's te branden. DUH.
Nu beginne twee problemen.
Probleem 1.
De winkel restore ALT-F10 werkt na instal van win7 niet meer.
De instalatie van win7 heeft de speciale Acer MBR overschreven waardoor de winkel restore faalt.
Ik krijg de volgende melding als ik na afsluiten en opnieuw opstarten de ALT-F10 probeer.
"Windows opstart options for windows 7.
Path \windows\system32\winload.exe
Partition 2
Harddisk d4e502fe
[NOEXECUTE=OPTIN" met een wit cursor blokje over het sluitende ]"
Op de status balk aan de linker kant "Enter=Opgeven" en aan de rechterkant "ESC=Annuleer".
Als ik nu op Enter klik krijg ik een scherm dat mij vraagt een OS te selecteren (alleen win7) gevolgd door een scherm dat veel lijkt op het scherm dat opkomt als windows niet op de juiste manier is afgesloten.
Probleem 2.
Onder win7 heb ik alles aan de praat gekregen behalve de ingebouwde Bluetooth (die ik hoopte te gebruiken om bestanden over te zetten naar mijn desktop machine.
Meer dan 60 minuten @ 50 euro cent p/m heeft geen oplossing geboden voor beide problemen. Ook contact met de fabrikant van de Bluetooth (Foxconn) geeft geen oplossing.
De enige oplossing die Acer biedt is een stel herstel dvd's te bestellen @ 60 euro (een nogal belachelijk begrag voor een paar gebrande dvd's) met de kanttekening dat dit probleem 1 waarschijnlijk niet zou oplossen.
Maar iedereen weet dat mensen van een helpdesk het niet altijd bij het juiste eind hebben.
Mijn vraag is nu:
Weet iemand een oplossing voor één of beide problemen. Ik zou graag de mogelijk houden on Vista terug te kunnen zetten als ik eventueel nog meer problemen tegen kom. Maar om nu nog een 60 euro uit te geven, nee dank u.
Met dank voor het lezen.
Mvg.
TD160
Laatst bewerkt door een moderator: