Herstelpartitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
438
Hallo,

Graag wil ik de herstelpartitie verwijderen. ik heb een Acer 7520 en windows 7. bij schijfbeheer zie ik deze wel staan, maar kan er niets mee. Rechts klikken geeft alleen de keuze voor de helpfunctie. Deze schijf heeft ook geen letter, zie overzicht in bijlage.

Wie weet hoe het moet? Alvast bedankt! EMC

herstelpartitie.jpg
 
Is dat belangrijk? Het werkt niet en neemt kostbare ruimte in beslag.
 
ik kan me inderdaad geen situatie inbeelden waarom je die zou willen verwijderen, maargoed.

Met bijvoorbeeld Acronis Partition manager kan je met 1 klik op de knop deze partitie verwijderen.(APM op een cd/usb zetten en daarvanaf booten)
De herstelpartitie heet PQService

edit: Het werkt niet?? Dus als jou windows een keer faalt, doe je liever een clean-install dan een simpele recovery?
Ieder zijn eigen keuze natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
stond er eerst een een ander os op of zo dat je hem wilt verwijderen omdat daar dan nog het oude os opstaat
 
Is dat belangrijk? Het werkt niet en neemt kostbare ruimte in beslag.

Hoezo werkt het niet? Normaal moet je daarvoor tijdens het opstarten een speciale toetscombinatie intoetsen. Dat je er vanuit Windows niets mee kunt is normaal: Het is bedoeld voor recovery 'als niets meer werkt' danwel de pc helemaal volgeraakt is met programmatuur en/of malware die het systeem 'onwerkbaar' maken.

En dat het 'kostbare ruimte' in beslag neemt lijkt me (persoonlijk) zwaar overdreven.

Maar goed, jouw feestje... Er zijn al tips geweest, maar je kunt ook gebruik maken van GParted Live CD (of een Ubuntu Live CD waar ook Gparted in zit) om de partitie te verwijderen.

Tijs.
 
Ik ben nog een argument vergeten tégen het verwijderen van de recovery-partitie:
Stel je hebt een probleem met de laptop/pc, en je belt de helpdesk op. Vaak willen die hebben dat de laptop/pc weer in 'fabrieksstand' komt (dus d.m.v. zo'n recovery), zodat ze een (eerlijke) vergelijking kunnen doen met wat ze zelf getest hebben vóórdat die laptop/pc in het assortiment werd opgenomen.

Maak je het onmogelijk om een recovery uit te voeren, dan kan de helpdesk gewoon tegen je zeggen dat je met je vragen naar de pomp kunt gaan lopen.

Oh ja... nog zoiets: Crasht de pc straks en je hebt geen (volledig werkende) set recovery-DVD's erbij die ook werken zónder die recovery-partitie, dan mag je gaan betalen voor óf een set recovery-DVD's die het redden zonder die recovery-partitie óf een nieuwe Windows 7 gaan aanschaffen.

Natuurlijk blijft het jouw feestje/keuze...

Tijs.
 
Sjonge, krijg bijna het gevoel dat ik het in drievoud moet aanvragen :). Dank voor de tip van Acronis Partition manager. Ik ga er mee aan de slag.
 
Sjonge, krijg bijna het gevoel dat ik het in drievoud moet aanvragen :). Dank voor de tip van Acronis Partition manager. Ik ga er mee aan de slag.

Vind ik onzin: We hebben onze bedenkingen meegedeeld, maar ook de oplossingen voor je probleem (Acronis, Gparted, Ubuntu Live CD).

Misschien niet onbelangrijk te melden dat we je voor 'spijt' in een later stadium proberen te behoeden, dus niet om je 'dwars te zitten'.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan