herstelpunt wordt niet gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

ludlum14

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
20
Via Configuratiescherm > Systeem en beveiliging>bestandsgeschiedenis>herstel werkt niet.
Zelfde pagina: back-up van systeemkopie werkt ook niet.

Ook software waarin een herstelpunt moet worden gemaakt , zoals Driver Booster en Revo Uninstaller krijgen het niet voor elkaar.

Oplossing?
Bij voorbaat dank voor een reactie.

ludlum14
 
Hallo. Probeer in de veilige modus te doen, zoiets als dit moet het eruit zien. Klik

Anders misschien dit proberen Schijfcontrole. Rechtsklik op de c:-drive, dan Eigenschappen,dan tab Extra, dan Foutcontrole en dan op Nu controleren, beide vinkjes zetten. Dat kan pas bij een volgende opstart, doen dus.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat malware (of erger) het terugzetten of maken van systeemherstelpunten e/o back-ups verhinderen.
Je hebt toch wel antivirussoftware aan boord? Zo ja welke?
Controleer onder services.msc of de Windows Backup service is ingeschakeld en de Remote procedure Call (RPC).
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik Eset.
RPC heb ik op automatisch gezet.
Windows Backup Service kan ik niet vinden.

Hoe vind ik schijfcontrole?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Anders misschien dit proberen Schijfcontrole. Rechtsklik op de c:-drive, dan Eigenschappen,dan tab Extra, dan Foutcontrole en dan op Nu controleren, beide vinkjes zetten. Dat kan pas bij een volgende opstart, doen dus.
Startknop>computer>schijf waar het besturingssysteem op staat (meestal C:) zie quote hier boven.
 
De SSD-schijf met het besturingssysteem heeft volgens de foutcontrole geen problemen.
 
Dank voor de link.
Daar las ik, dat systeemherstel niet meer bestaat voor versie 8.1.
Met pc vernieuwen schijnen de persoonlijke bestanden gespaard te worden en het systeem teruggezet.

Ik wilde dus iets, dat er niet meer was ;-)

Hartelijk dank voor het meedenken!

ludlum14
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan