herstelpunt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rieny

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2002
Hallo,

werkt een herstelpunt hetzelfde als ghost??ik heb 2 schijven c en d
ik maak alleen een herstelpunt van c neemt hij dan weer alles mee als ik een herstel doe ook alle software??
alvast bedankt weer

Hiervan weet ik ook niet zo het antwoord op maar zou het ook graag weten!
Ik persoonlijk denk dat de herstelling alles hersteld vanaf die dag dat je herstelpunt uitvoerd.

veel succes

jean

Geplaatst door rieny
werkt een herstelpunt hetzelfde als ghost?

Nee. Een Ghost-image is een exacte kopie van je systeem op een bepaald moment. Zet je een image terug, dan is je systeem dus weer in precies dezelfde toestand als toen je dat image maakte. Daarna gemaakte documenten ben je dan dus kwijt. Dat laatste is bij systeemherstel niet het geval. Ga je bijvoorbeeld vandaag terug naar een gisteren gemaakt herstelpunt, dan raak je bijv. een Word-document dat je vandaag hebt geschreven niet kwijt. Maar heb je na dat gisteren gemaakte herstelpunt nog programma's geïnstalleerd, dan zul je die na het systeemherstel opnieuw moeten installeren.

bedankt buffy,

dus ik behou wel de software? maak ik vandaag een herstelpunt met allerlei software krijg ik die volgende week weer terug? alles wat ik er in die week nieuw op heb gezet ben ik dus kwijt?

weet jij hoe ik een herstelpunt kan verwijderen?

buffy nog iets vergeten te vragen

als je nou een hele erge vastloper hebt hij staat helemaal vast en je kan niets meer kom je dan bij je herstelpunt?? sorry voor al mijn vragen

Geplaatst door rieny
maak ik vandaag een herstelpunt met allerlei software krijg ik die volgende week weer terug?

Als het goed is wel.

Geplaatst door rieny
alles wat ik er in die week nieuw op heb gezet ben ik dus kwijt?

Nieuwe programma's die je er op hebt gezet wel, maar nieuwe documenten niet.

Geplaatst door rieny
weet jij hoe ik een herstelpunt kan verwijderen?

Of je één bepaald herstelpunt kunt verwijderen weet ik eerlijk gezegd niet. Wel kun je ál je herstelpunten behalve het meest recente verwijderen: Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Schuifopruiming -> tabblad Meer opties -> kiezen voor 'Opruimen' bij de optie 'U kunt extra schuifruimte vrijmaken door alle herstelpunten behalve de laatste te verwijderen'. Een andere wijze om de herstelpunten te verwijderen is het uitschakelen van systeemherstel: Start -> Alle programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel -> Instellingen van systeemherstel -> vinkje zetten voor 'Systeemherstel uitschakelen'. Je bent dan ál je herstelpunten kwijt. Schakel je systeemherstel vervolgens weer in, dan maakt Windows zelf meteen een nieuw herstelpunt aan.

Geplaatst door rieny
buffy nog iets vergeten te vragen

als je nou een hele erge vastloper hebt hij staat helemaal vast en je kan niets meer kom je dan bij je herstelpunt?? sorry voor al mijn vragen

Geeft niks hoor, daar is Helpmij voor: om vragen te stellen.

Als Windows helemaal niet meer kan opstarten, ook niet in veilige modus, dan heb je aan systeemherstel ook niets meer. Daar kun je dan immers gewoon niet bij. Gelukkig lukt opstarten in veilige modus vaak nog wel als het op de normale wijze niet meer gaat; vanuit veilige modus kun je dan een systeemherstel uitvoeren. Lukt dat ook niet meer, dan is het handig om nog een image (bijv. van Ghost) achter de hand te hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan