herstelpunt

maurice1986

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2019
Klopt het dat in windows 11 alleen maar herstelpunten worden vast gehouden van de laatste 72 uur. ik wilde een herstelpunt maken van een paar weken terug om mischien een probleem op te lossen.\
De muis loopt tijdens het scrollen vast en dan moet je weer wachten en dat deed hij eerst nooit.
Ik dacht misschien door een upgrade maar helaas kan dat niet meer. ook andere muis geprobeert ook met draadje maar hetzelfde probleem.

Nope, dat is niet juist. Er is geen vaste limiet van 72 uur voor herstelpunten in Windows 11.

Waarschijnlijk verwar je het feit dat Windows automatisch oude herstelpunten verwijdert als:

• de gereserveerde schijfruimte voor Systeemherstel vol raakt;
  • een grote Windows-update oude herstelpunten vervangt;
  • Systeemherstel is uitgeschakeld of tijdelijk is uitgeschakeld geweest.
Als je enkel herstelpunten van de afgelopen 72 uur ziet, is dat dus niet omdat Windows een 72-uursregel heeft.

Over je probleem:
Voer dit eens uit als beheerder
Code:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Er schijnt in Windows 11 wel een nieuw systeem te zijn ingevoerd: Point in Time, heet het geloof ik.

Het klassieke Systeemherstel (System Restore) herstelt alleen systeembestanden en instellingen, terwijl de nieuwe Point-in-Time Restore je hele pc — inclusief al je lokale persoonlijke bestanden — terugzet naar een exact moment in de tijd, maximaal 72 uur.

Bedankt voor de reactie. Die code als ik die invoer dan ligt er even iets op en dan niets meer. werkt dat dan op de achtergrond?

Nee, als Administrator uitvoeren in de commando prompt.

Systeemherstel start je met:
evt snelkoppeling maken >
C:\Windows\System32\rstrui.exe

Systeemupdates kunnen soms essentiële bestanden beschadigen, wat tijdelijke haperingen kan veroorzaken. Klik op het Startmenu, typ cmd, klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en selecteer Uitvoeren als beheerder. Typ sfc /scannow en druk op Enter. Nadat dit is voltooid, typt u DISM.exe /Online /Cleanup-image /RestoreHealth en drukt u op Enter. Na voltooiing de pc opnieuw opstarten.

Terug
Bovenaan Onderaan